واکنش صهیونیستها به نزدیک شدن روابط تهران - ریاض

واکنش صهیونیستها به نزدیک شدن روابط تهران - ریاض
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 15:15

مقامات رژیم صهیونیستی از دعوت وزیر خارجه سعودی از همتای ایرانی خود برای سفر به عربستان و احتمال نزدیک شدن روابط تهران و ریاض، به شدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم؛ روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نزدیک شدن روابط ایران و عربستان، موجب تنهایی این رژیم در مخالفت با توافق هسته ای غرب و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع ارشد سیاسی در تل آویو نوشت: "تلاشهای بنیامین نتانیاهو برای ترویج موضع رسمی (رژیم) اسرائیل درباره توافق با ایران، که عربستان و بسیاری از کشورهای عربی نیز موضعی مشابه آن دارند، نابود شد."
هاآرتص خاطرنشان کرد: "سیاست اسرائیل برای تشدید تحریمها علیه ایران و قانع کردن دنیا برای همنوا شدن در تهدید تهران با حمله نظامی به نتیجه رسید" ...  ولی اکنون منابع اسرائیلی تأکید می کنند که مأموریت این رژیم در پرونده هسته ای ایران به پایان خط رسید.
این روزنامه به نقل از یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نوشت که برکناری بندر بن سلطان از سمت خود و جایگزین کردن "یوسف الادریسی"، موجب بهبود روابط ایران و عربستان می شود.
هاآرتص ادامه داد: "نزدیک شدن روابط تهران و ریاض با کمک جان کری وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت. منابع اسرائیلی اشاره کردند که توافق ایران و عربستان موجب تشکیل دولت فعلی لبنان شده است."
هاآرتص به نقل از منابع سیاسی خود خاطرنشان کرد که نزدیک شدن روابط تهران و ریاض، بیانگر آن است که ائتلاف استراتژیک ریاض و واشنگتن همچنان پابرجا و حتی قوی‌تر از گذشته است.
هاآرتص ادامه داد: "اکنون در واشنگتن این موضوع مطرح است که چه زمانی توافقنامه امضا می‌شود؛ نه اینکه آیا این توافقنامه با ایران امضا می شود یا خیر. آمریکایی‌ها تمایل دارند در مذاکرات ژوئیه آینده به توافقنامه مورد نظر دست یابند که این امر به معنای لغو همه تحریمهای اعمال شده علیه ایران است. البته این توافق بیشتر به معنای عادی سازی روابط بین اروپا و آمریکا از یک سو و ایران از سوی دیگر است."
این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی تأکید کرد: "عربستان نمی‌خواهد به دلیل تحولات صورت گرفته به تنهایی در جبهه مخالف و مقابل ایران قرار بگیرد."
هاآرتص همچنین با اشاره به مواضع مشابه منابع صهیونیستی و آمریکایی درباره این موضوع نوشت: "عربستان سعودی که با نزدیک شدن روابط ایران و غرب مخالفت کرده بود؛ به صورت محرمانه از مسئولان ارشد دولت آمریکا و در رأس آنها چاک هگل وزیر دفاع تعهد گرفته است که توافق با ایران، با منافع مشترک و راهبردی واشنگتن و ریاض تعارضی نداشته باشد."

پربیننده ترین خبرها