همکاری اشغالگران برای "آزادی" دختران نیجریه؟!

همکاری اشغالگران برای
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 19:08

یک مقام صهیونیست تاکید کرد که اسراییل، کارشناسان متخصص در زمینه "تبادل اطلاعات و رهایی گروگان ها" را جهت کمک به عملیات جستجو برای یافتن دختران ربوده شده، به نیجریه فرستاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یکی از مقامات رژیم اشغالگر از اعزام کارشناسان صهیونیست به نیجریه برای کمک به عملیات جستجوی بیش از 200 دانش آموز دختر که در ماه گذشته توسط گروه "بوکوحرام" ربوده شده اند، خبر داد.

این مقام صهیونیست اظهار داشت که تیمی متشکل از کارشناسان اسرائیلی متخصص در زمینه رهایی گروگان ها، به تیم بین المللی که در حال تلاش برای پیدا کردن این دختران است، ملحق می شود.

این مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، گفت: "این کارشناسان نیروهای عملیاتی نیستند؛ بلکه این تیم برای مشاوره و ارائه توصیه ها اعزام شده است".

گفتنی است در پی جنجال بزرگ ناشی از ربوده شدن این دانش آموزان دختر نیجریه ای و اعمال فشار بر "گودلاک جاناتان" رییس جمهور نیجریه برای برخورد با شورشیان، ارتش امریکا از هواپیماهای شناسایی و نیز هواپیماهای بدون سرنشین برای جستجوی این دانش آموزان در نیجریه استفاده می کند.

گروهک تندروی "بوکوحرام" در اقدامات خود برای برپایی دولت به اصطلاح "اسلامی" در شمال شرق نیجریه که اکثریت مسلمان نشین دارد، هزاران نفر را به قتل رسانده است.

این مسؤول صهیونیست همچنین خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو هفته گذشته پس از بررسی اوضاع با رییس جمهور نیجریه، این تیم را به نیجریه فرستاد.

اسراییل با برخی کشورهای افریقایی روابط نظامی دارد و چند فروند هواپیمای شناسایی بدون سرنشین را هم در ماه سپتامبر گذشته به نیجریه فروخته است.

موضوع ربایش دختران دانش آموز نیجریه ای، برای مدعیان حقوق بشر و آزادی، به دست مایه ای جهت گرفتن ژست انسان دوستی تبدیل شده است. چند روز گذشته تلاش اینترنتی همسر رئیس جمهور آمریکا برای همکاری در رهایی این گروگان ها، فعالان رسانه ای و شبکه های مجازی را به واکنش واداشت و آنها در پاسخ میشل اوباما نوشتند: "خانم اوباما! هواپیماهای بدون سرنشین شوهرت، صدها برابر گروگان های نیجریه، آدم کشته اند"!

پربیننده ترین خبرها