رئیس تشکیلات خودگردان به غزه می رود

رئیس تشکیلات خودگردان به غزه می رود
چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 23:09

العالم - مقام های فلسطینی از سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حمد الله نخست وزیر دولت وحدت ملی به غزه در روزهای آینده خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  امین مقبول دبیر شورای انقلابی جنبش فتح روز چهارشنبه تاکید کرد تاکید کرد: سفرمحمود عباس و رامی حمد الله به غزه طی روزهای آینده انجام می شود اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مقبول اشاره کرد که عباس و حمد الله به هیچ وجه نمی توانند نسبت به باریکه غزه و رنج و محنت ساکنان آن در نتیجه محاصره ظالمانه دشمن صهیونیستی بی توجه باشند.

وی پیش بینی کرد در صورت مخالفت اسرائیل، سفر عباس و حمد الله به جای گذرگاه زمینی رفح از طریق گذرگاه ابرز در شمال باریکه غزه انجام می گیرد.

وی اشاره کرد که دولت وحدت ملی با همکاری تمامی طرف ها در تلاش برای عمران و بازسازی باریکه غزه و حل بحران های موجود در این منطقه در نتیجه اختلافات داخلی و محاصره جائرانه دشمن صهیونیستی خواهد بود.

محمود عباس از سال 2007 که دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین آغاز شد، به باریکه غزه سفر نکرده است.

دولت وحدت ملی متشکل از وزرای معرفی شده حماس و فتح روز دوشنبه گذشته در حضور محمود عباس در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله تشکیل و پایان مرحله اختلافات داخلی فلسطین به طور رسمی اعلام شد.

سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، سیزدهم خرداد، از تشکیل دولت متحد فلسطین استقبال کرد.

پیش‌تر دولت آمریکا و اتحادیه اروپا نیز درخواست اسرائیل مبنی بر تحریم این دولت را رد کرده و اعلام کرده بودند که آماده همکاری با دولت تازه فلسطین‌اند.

به گزارش رویترز، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بان کی مون، دبیر کل این سازمان، از تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به نخست وزیری رامی حمدالله استقبال می‌کند.

رژیم صهیونیستی از دیگر کشورها خواسته بود تا دولتی که گروه حماس بخشی از آن است را بایکوت کنند.

محمود عباس رئیس دولت وحدت ملی فلسطین نیز در باره هرگونه تلاش برای اخلال در فعالیت‌های این دولت تازه تاسیس به اسرائیل هشدار داد.

عباس گفت: «هرگونه اقدامی که از سوی مقامات رژیم اسرائیل انجام شود و بر منافع مردم فلسطین تاثیر بگذارد از جانب ما بدون پاسخ نخواهد ماند. ما به افزایش خشونت و تنشِ بیشتر علاقمند نیستیم.»

اظهارات وی پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تهدید کرد در واکنش به تشکیل دولت جدید فلسطین «تدابیر تنبیهی» اتخاذ خواهد کرد.

دفتر نتانیاهو روز دوشنبه (۱۲ خرداد) بی آن که توضیح بیشتری ارائه دهد اعلام کرد بر اساس تصمیمی که در جلسه کابینه امنیتی در رابطه با دولت وحدت ملی اتخاذ شد «نخست وزیر (نتانیاهو) اجازه دارد تحریم‌های بیشتری بر علیه تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال کند.»

پربیننده ترین خبرها