59 فرمانده متخلف عراقی محاکمه می شوند

59 فرمانده متخلف عراقی محاکمه می شوند
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 12:40

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از تشکیل کمیته ای برای تحقیق و بررسی پرونده 59 فرمانده ارتش که در مقابل حمله داعش غیرمسؤولانه عمل کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی نخست وزیر عراق در بیانیه ای، از انجام تحقیقات درباره این فرماندهان متخلف و تحویل آنها به دادگاه های امنیت ملی به منظور محاکمه و انفصال از خدمت خبر داد.

سرتیپ "قاسم عطا" سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: به استناد ماده 14 قانون مجازات نیروهای امنیت ملی مصوب سال 2008، هر کسی مواضع خود را در مرکز پلیس، پاسگاه یا هرمکان نظامی دیگر ترک کند، یا آن را به دیگری و یا یک طرف متخاصم تسلیم نماید و یا به صورتی رفتار کند که نتیجه آن مغایر با ضرورت های امنیتی باشد، مجازات وی اعدام است.

مالکی روز سه شنبه "هدایت عبدالرحیم عبدالکریم" فرمانده لشکر پیاده نظام را از منصبش برکنار کرد و او را به دادگاه نظامی ارجاع داد.

وی همچنین "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات نینوا و معاون وی "عبدالرحمن حنظل" و نیز "حسن عبدالرزاق" رئیس ستاد مشترک این استان را برکنار کرده و از برکناری تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش و محاکمه و یا بازنشسته کردن آنها در روزهای آینده خبر داد.

عراق بعد از حمله عناصر تروریستی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با چالش جدی امنیتی روبرو شده است و در پی آن نوری مالکی در تمام کشور آماده باش کامل اعلام کرد.

شمار قابل توجهی از عراقی ها نیز پس از فتوای مرجعیت برای جهاد کفایی، با داوطلب شدن برای حمایت از نیروهای ارتش، آمادگی خود را برای پاکسازی خاک کشورشان از وجود گروه های بعثی تکفیری اعلام کردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها