خرمای اسرائیلی بر سر سفره افطار مردم مغرب!

خرمای اسرائیلی بر سر سفره افطار مردم مغرب!
يکشنبه 15 تير 1393 - 22:02

شهروندان مغربی با مشاهده خرماهای اسرائیلی در برخی از بازارهای عرضه مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در این کشور، شگفت‌زده شدند و بیشتر مشتریان بدون اطلاع از منشأ این خرماها، اقدام به خرید آن می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهروندان مغربی خواستار مجازات وارد کنندگان این محصولات به کشورشان و توزیع آن در داخل کشورشان شدند و خاطرنشان کردند: بیشتر مردم از زیان های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اهمیت تحریم اقتصادی کالاهای این رژیم بی اطلاع هستند.

علی الریادی، کارمند مغربی در این باره گفت: وجود خرماهای اسرائیلی در بازار کشورهای عربی، به منزله تحریک احساسات شهروندان و به چالش طلبیدن آشکار اراده مردم در زمینه مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. چگونه ممکن است یک فرد مسلمان، که همواره دعا می کند خداوند فلسطینی ها را یاری دهد و کشورشان را از شر اشغالگران نجات دهد، روزه خود را با خرمای اسرائیلی افطار نماید.

وی افزود: توزیع چنین کالاها و محصولاتی نشان دهنده ضعف نظارت دولت و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. الریادی خواستار مصادره این کالاها و مجازات کلیه کسانی شد که در این رسوایی دست داشته اند. به گفته وی شهروندان باید قبل از خرید هر کالایی نسبت به تولید کننده آن اطمینان یابند.

اما یک مهندس مغربی به نام صلاح الدین المراکشی بر این باور است که شهروندان عادی ممکن است به علت ناآگاهی اقدام به خرید خرمای اسرائیلی نمایند، زیرا بیشتر شهروندان درباره کشور تولید یا صادر کننده محصولات و کالاها سؤال نمی کنند. همچنین تجار از بیم این که مردم از خرید این کالاها خودداری کنند، کشور تولیدکننده آنها را به مردم اعلام نمی کنند.

سعید بن علی تاجر مغربی نیز در این باره گفت: خرماهای اسرائیلی به طور غیر قانونی و از طریق اسپانیا به شهرهای سبته و ملیلیه مغرب وارد شده اند.

شماری از تجار مغربی هم با امحای نام کشور تولیدکننده این خرما بر روی جعبه آن یا فروش به صورت فله ای، اقدام به فریب شهروندان می نمایند.

پربیننده ترین خبرها