امنیت در دمشق/رونق رستورانها در ماه مبارک رمضان

امنیت در دمشق/رونق رستورانها در ماه مبارک رمضان
شنبه 28 تير 1393 - 21:22

مردم دمشق برخلاف سال گذشته که به محض غروب آفتاب به خانه های خود پناه می برند، امسال در ماه مبارک رمضان، برای شب زنده داری و دیدار دوستان خود تا نیمه شب در رستورانها و اماکن رفاهی بسر می برند.

به گزارش شبکه خبری العالم، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به تشریح اوضاع شهر دمشق پایتخت سوریه و حال و هوای آن در ماه مبارک رمضان پرداخت و از بهبود محسوس اوضاع امنیتی این شهر درسایه پیروزیهای ارتش سوریه پرداخت و نوشت: مردم دمشق برخلاف سال گذشته که به محض غروب آفتاب از ترس گروه های مسلح در خانه های خود پناه می گرفتند، امسال در ماه رمضان، برای دیدار دوستان خود تا نیمه شب در رستورانها و قهوه خانه ها بسر می برند.

"زکریا اورشی" شهروند سوری برای دیدن دوستان خود هر شب به یکی از قهوه خانه های دمشق می رود. وی برای سخن گفتن در مورد مسایل مختلف تا پاسی از شب در قهوه خانه ها بسر می برد و این برخلاف ماه رمضان گذشته است که به محض غروب آفتاب، دمشقی ها به خانه های خود پناه می بردند.

مردم دمشق عادت شب نشینی در قهوه خانه ها در ماه روزه را به رغم خشونتهای اطراف پایتخت، احیا کردند.

مقامات کشور راه ها و جاده هایی را که در تابستان سال 2012 به سبب نزدیکی به ساختمانهای دولتی بسته بودند، بازگشایی کردند و این دلیلی بر بهترشدن اوضاع امنیتی دمشق است.

زکریا گفت: صدای توپخانه بسیار دور به نظر می رسد، همچنین تعداد خمپاره هایی که در دمشق سقوط می کند، کاهش یافته است که به نظر می رسد از پایگاه های مخالفان مسلح در اطراف دمشق شلیک می شوند.

قهوه خانه معروف "استید" در محله القصاع شاهد حضور انبوه مردم است. "غسان حلبی" مسوول این قهوه خانه می گوید: در هنگام مسابقات جام جهانی فوتبال که روز یکشنبه به پایان رسید، تمام میزها در قهوه خانه اشغال بود.

وی بسیار خوش بین بود زیرا اوضاع نسب به سال گذشته بهبود یافته است.

بنا به گفته یک مسئول در هتل داماروز در منطقه ابورمانه در مرکز دمشق، تمام رستورانها در تمام شب از قبل رزرو شده اند و استخر در روزهای پایان هفته از افراد خالی نمی ماند.

"دیما دمر" افزود: تابستان امسال مراسم عروسی بسیاری تا ساعت 2 بامداد برگزار شد درحالی که پیشتر مراسم ازدواج فقط به ساعت 4 عصر تا 7 شب محدود بود.

"وائل شرابی" یکی از رانندگان تاکسی در دمشق نیز با ابراز رضایت از اوضاع دمشق در این روزها، گفت: دیگر احساس ترس نمی کنم، الان حدود یک ماه است که خمپاره ای به دمشق سقوط نکرده است.

وی بر این باور است که اوضاع رو به بهبودی است و لبخند زنان می گوید که سال گذشته از صبح تا بعد از ظهر کار می کردم و به سبب اوضاع امنیتی فورا به منزل بازمی گشتم اما روز گذشته ساعت 2 بامداد نیز مسافر جابجا کردم.

به استثنای درگیری هایی در برخی محله ها در اطراف دمشق و سقوط خمپاره، شهر دمشق با استحکامات بسیار، از خشونتها به دور بوده؛ اما همواره پایتخت شاهد سقوط خمپاره هایی از پایگاه های مخالفان مسلح در ریف دمشق بوده است که در مقابل نیروهای سوری آنجا را با جنگنده و توپخانه بمباران می کنند.

"رامی عبدالرحمن" مدیر گروه مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به دیده بان حقوق بشر نیز به بهبود اوضاع امنیتی اذعان کرد و گفت که تعداد خمپاره ها واقعا کاهش پیدا کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها