صدور حکم بازداشت برای دو تروریست استرالیایی

صدور حکم بازداشت برای دو تروریست استرالیایی
چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 18:46

دولت استرالیا برای دو تن از شهروندانش به اتهام مشارکت در فعالیت های تروریستی در سوریه و عراق حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس استرالیا اعلام کرد احتمالا "محمد العمر" و "خالد شروف" از ساکنان سیدنی، به گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی"- داعش- ملحق شده باشند.از این رو برای این 2 تن حکم بازداشت به اتهام شرکت در فعالیت های تروریستی صادر شده است و به محض بازگشت به استرالیا بازداشت می شوند.

گزارش روزنامه های استرالیایی حکایت از آن دارد که تصاویری در اینترنت منتشر شده است که "محمد العمر" را در کنار جسد یکی از نظامیان ارتش سوریه نشان می دهد. به نظر می رسد این تصویر به درگیری های اخیر تروریست های داعش با ارتش سوریه در استان رقه مربوط است. پس از این درگیری ها عناصر گروهک داعش، پایگاه ارتش سوریه در شهر رقه را به کنترل خود درآورده است.

پیش از این 9 کشور اروپایی در آغاز ماه ژوئیه طرحی را در دستور کار خود قرار دادند که همچنان سازوکارهای این طرح محرمانه است.

هدف از این طرح منصرف کردن جوانان اروپایی از مشارکت در جنگ های عراق و سوریه و همچنین رصد فعالیت های جنگجویانی اروپایی مستقر در عراق و سوریه است.

بر اساس این طرح کشورهای اروپایی برای نیل به این اهداف، اطلاعات به دست آمده از شهروندان افراطی خود را به اشتراک می گذرانند تا در صورت امکان آنها را از سفر به سوریه و عراق بازدارند و یا هنگام بازگشت از این کشورها بازداشت کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها