انتقاد پادشاه مغرب از توزیع ناعادلانه ثروت!

انتقاد پادشاه مغرب از توزیع ناعادلانه ثروت!
پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 - 14:40

محمد ششم پادشاه مغرب در یک فرافکنی آشکار، با انتقاد از سوء مدیریت در کشورش، گفت: ثروت مغرب کجاست؟ آیا تمام مردم از آن بهره‌مند هستند یا اینکه تنها عده‌ای از آن سود می‌برند؟!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد ششم پادشاه مغرب که گویی فراموش کرده خود او زمامدار امور این کشور است، گفت: اگر کشور پیشرفتی هم داشته است، واقعیت این است که تمام مردم از این ثروت بهره مند نشده اند؛ در سفر هایم برخی از مظاهر فقر و شکاف اجتماعی میان مردم را دیده ام.   

به نوشته "میدل ایست" وی از شورای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست کشورش خواست با همکاری بانک مغرب، موسسات ملی و بین المللی اوضاع اقتصادی مغرب در سالهای 1999 تا آخر 2013 را بررسی کنند.

به گفته پادشاه مغرب، هدف از این اقدام ارزیابی ثروت کشور نیست، بلکه هدف تعیین چارچوبی برای سیاستگذاری های کلان و فراهم ساختن زمینه بهره مندی تمام مردم مغرب از منابع کشوراست. 

پادشاه مغرب گفت: برای اینکه گزارش تنها جنبه تبلیغاتی نداشته باشد، منتشر خواهد شد و دولت، مجلس و تمام نهادهای ذی ربط باید آن را اجرا کنند.

بر اساس گزارش بانک جهانی در سالهای 2005 تا 2010 اگرچه مردم مغرب اوضاع معیشتی سختی دارند، اما این کشور از نظر ثروت با فاصله زیاد در رده های اول قاره آفریقا قرار گرفته است.

اوضاع بد اقتصادی و زندگی سخت مردم بارها باعث اعتراضات گسترده در این کشور شده که دربار سلطنتی هر بار با تغییر دولت در صدد راضی کردن مخالفان برآمده است.

ملک محمد ششم همچنین دستور اصلاحات گسترده ای در اداره کشور داده است که از نظر مخالفان این تغییرات نمایشی است و مشکلات کشور را حل و فصل نخواهد کرد.

فساد و بی عدالتی مهمترین شاخصه های اعتراضات مردمی در مغرب است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها