بازداشت 16 بوسنیایی به اتهام همکاری با تروریست‌ها

بازداشت 16 بوسنیایی به اتهام همکاری با تروریست‌ها
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 18:41

پلیس بوسنی 16 نفر از اتباع این کشور را به اتهام تامین منابع مالی و عضو گیری برای گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این عده در هفده عملیات جداگانه در سراسر کشور  بازداشت شده اند و پلیس بوسنی امروز در بیانیه ای اعلام کرد: "مظنونین، متهم به تامین منابع مالی، سازماندهی و عضو گیری از شهروندان بوسنیایی برای اعزام به سوریه و عراق و همچنین حضور در مناقشات مسلحانه این دو کشور هستند."

دولت بوسنی در ماه آوریل برای شهروندانی که در مناقشات مسلحانه خارج از کشور مشارکت و یا همکاری داشته باشند، مجازات 10 سال زندان تعیین کرد.

این اقدام با هدف جلوگیری از رفتن جوانان بوسنی به سوریه و شرکت در جنگ این کشور اتخاذ شده است. مقام های بوسنی به شدت نگران بازگشت شبه نظامیان این کشور از جنگ سوریه و تبدیل شدن آنها به یک تهدید امنیتی هستند.

شماری از جوانان بوسنیایی طی ماه های گذشته به گروه های افراط گرای مسلح در سوریه و عراق پیوسته اند و دولت بوسنی بیم آن را دارد که این جوانان، در بازگشت به کشور خود تهدیدهای امنیتی ایجاد کنند.

45  درصد از جمعیت بوسنی را مسلمانان تشکیل می دهند و برآوردهای کارشناسان حاکیست تاکنون صدها نفر از جوانان مسلمان این کشور عازم سوریه و عراق شده اند.

به گزارش رسانه های داخلی بوسنی، تعدادی از این افراد در سوریه و عراق جان باخته اند. در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد)، خبر حمله انتحاری یک جوان بوسنیایی در عراق در رسانه های بوسنی سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها