داستان رسانه‌های سعودی درباره زندانیان تکفیری

داستان رسانه‌های سعودی درباره زندانیان تکفیری
سه شنبه 18 شهريور 1393 - 15:04

یکی از تکفیری‌ها در زندان حائر عربستان ادعا کرد که "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه داعش است، و گفت که در صورت آزادی از زندان، ریاست گروه داعش در عربستان را برعهده خواهد گرفت و برای جذب نیرو تلاش خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این زندانی تکفیری در جریان بازدید چند رسانه‌ عربستانی از زندان حائر افزود: داعش به عربستان و بسیاری از کشورها گسترش خواهد یافت.
سایت عربستانی "الجزیره" نوشت: اداره زندان حائر این زندانی تکفیری را در سلول انفرادی نگهداری می کند، و او را یکی از زندانیان خطرناک می‌داند.
این زندانی تکفیری در مقابل سوال گروه رسانه‌ای درباره علت زخم های روی دستش گفت: با یک تیغ جراحی که بدست آورده ام تلاش کردم تا خودکشی کنم.
یک زندانی تروریست و خطرناک دیگر نیز گفت که در صورت خروج از زندان، خودش را در بین مردم منفجر خواهد کرد.
اعضای این گروه رسانه‌ای در یکی از بخش‌های انفرادی نیز مشاهده کردند که یکی از زندانیان نقشه های گروه داعش در سوریه و عراق و عربستان و یمن را کشیده است؛ وی پاسخی به سؤالات خبرنگاران نداد.
مسؤولان زندان حائر هم به رسانه‌ها داستان‌هایی را درباره این زندانیان گفتند. به گفته این مسؤولان یکی از زندانیان از ملاقات با پدر و مادر و برادرانش خودداری می‌کند زیرا می گوید آنها کفار هستند. مسؤولان زندان بعد از اصرار خانواده اش برای دیدن او و مخالفش با این کار دربخش ملاقات، این خانواده را به  سلول او بردند و این زندانی وقتی خانواده اش را دید به آنها دشنام و لعنت فرستاد و از مسؤولان زندان خواست تا آنها را از سلولش خارج کنند.
در پی افزایش تلاشهای بین المللی برای مقابله با گروه‌های تروریستی و داعش، و افشای حضور شمار قابل توجهی از اتباع سعودی در صفوف این گروه‌ها و همچنین حمایتهای گسترده مالی و تبلیغاتی این کشور از تکفیری‌ها؛ مسؤولان و رسانه‌های سعودی تلاش گسترده‌ای را برای بهبود چهره خود در محافل بین المللی آغاز کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها