ورود فرستاده ویژه سازمان ملل به دمشق

ورود فرستاده ویژه سازمان ملل به دمشق
چهارشنبه 19 شهريور 1393 - 20:19

استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه،برای اولین بار از زمان انتصابش به این سمت، وارد دمشق شد تا با طرف‌های درگیر در این کشور مذاکره کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسی سیاسی در سوریه می گویند، آغاز مأموریت استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه با افزایش خطرات و تهدیدات تروریستی در منطقه همراه شده است.

میستورا روز سه شنبه برای اولین بار از زمان انتصابش به سمت فرستاده سازمان ملل در سوریه، وارد دمشق شد تا با طرف های درگیر در این کشور مذاکره کند. 

بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل تیرماه سال جاری استفان دي ميستورا را به عنوان فرستاده جديد اين سازمان به سوريه و جانشين اخضر ابراهيمي منصوب کرد. پس از انتصاب وی به این سمت، وزارت خارجه سوریه ابراز امیدواری کرد که ميستورا بتواند به برقراری گفتگوهای ملی در این کشور کمک کند.

سفر میستورا به دمشق در حالی صورت می گیرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بار دیگر با کسب اکثریت آراء در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده و دولت جدید این کشور نیز تشکیل شده است؛ همچنین ارتش نیز موفقیت هایی به دست آورده است.در عرصه سیاسی نیز تلاش های کمیته آشتی ملی باعث کاهش درگیری ها در برخی از مناطق شده است و در خارج از این کشور ائتلافی بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شده است.

"عفیف الدلا" کارشناس سیاسی سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: سفر میستورا به سوریه در شرایطی که طرف های منطقه ای و بین المللی خود را برای مبارزه با گروه تروریستی داعش آماده می کنند، شاید صوری باشد و شاید هم در آینده دستاوردهایی به همراه داشته باشد.

الدلا افزود: نتیجه بخش بودن سفر میستورا به سوریه مشروط به تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم در منطقه است.

مردم سوریه نیز معتقدند که سفر میستورا کمکی به حل بحران این کشور نخواهد کرد. یکی از شهروندان سوری در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: میستورا نمی تواند کاری از پیش ببرد و فقط ارتش سوریه و حمایت مردمی از ارتش می تواند کارساز باشد.

یک شهروند سوری دیگر به خبرنگار العالم گفت: جامعه جهانی با میستورا هیچ گونه همکاری نخواهد داشت اما ما امیدواریم که وی بتواند اقدامی مثبت برای حل بحران سوریه انجام دهد.

میستورا در سه روز آینده با بشار اسد رئیس جمهور، ولید معلم وزیر خارجه، فیصل مقداد معاون وزیرخارجه و نمایندگان احزاب مخالف سوریه دیدار خواهد کرد.

10-13:30

پربیننده ترین خبرها