"آتشفشان فرات" در رقه به جنگ داعش می رود

پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 11:24

العالم - 8 گروه مسلح در سوریه با تشکیل اتاق عملیات مشترک با نام "آتش فشان فرات" به جنگ داعش در استان رقه می روند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جناح شرقی گردان های توحید، انقلابیون رقه، خورشید شمال، فجر الحریه، دسته جربلوس، گردان جبهه الاکراد، ارتش القصاص، گردان الجهاد فی سبیل الله،" 8 گروه مسلحی هستند که در سوریه اتاق عملیات مشترکی به نام آتشفشان فرات( برکان الفرات) تشکیل داده تا علیه داعش در استان الرقه و حومه آن مثل جربلوس، سرین، منبج و قاره القضا وارد درگیری شوند.

این ائتلاف به اعضای داعش فرصت داده از سوریه خارج شود و همچنین از جامعه جهانی درخواست حمایت برای مبارزه با این گروه تروریستی را کرده است.

پیش از این نیز گروه های مخالف داعش در شمال حلب نبرد جدیدی را علیه این گروه تروریستی با عنوان نهروان الشام آغاز کرده بودند.

داعش زیر فشار حملات ارتش سوریه چندی پیش از استان حمص خارج شد و اکنون در سوریه عناصر خود را در استان های الرقه و دیرالزور متمرکز کرده است.

از سوی دیگر اگرچه داعش در ماه گذشته توانست فرودگاه الطبقه را در استان الرقه به کنترل خود درآورد، اما از آن زمان بارها تحت حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفته است.

این تحولات درحالی صورت می گیرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز صبح برنامه خود برای مبارزه با داعش را در عراق و سوریه تشریح کرد و از حملات هوایی علیه این گروه خبرداد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها