تکذیب ادعای اردوغان درباره نحوۀ آزادی گروگان‌های ترک

تکذیب ادعای اردوغان درباره نحوۀ آزادی گروگان‌های ترک
دوشنبه 31 شهريور 1393 - 20:17

العالم - یک پایگاه اینترنتی متعلق به داعش ضمن تکذیب ادعاهای رئیس جمهور ترکیه در مورد چگونگی آزادسازی گروگان‌های ترک نوشت: این گروگان‌ها به دلیل عدم حضور ترکیه در کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش و به دستور مستقیم "ابوبکر بغدادی" آزاد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پایگاه خبری که به زبان ترکی خبر منتشر می کند، می افزاید: ادعاهای دولت ترکیه در مورد آزادسازی 49 گروگان تبعه ترکیه که از زمان ورود خود به موصل از سه ماه گذشته در اسارت عناصر داعش به سر می برند، دروغ است.

این سایت به نقل از آنچه آن را وزارت خارجه داعش! خوانده، می نویسد: مذاکراتی میان دولت ترکیه و "دولت اسلامی شام و عراق" (گروهک تروریستی داعش) انجام شد و فرصت خوبی بود تا ترکیه با همسایه جدید و میزان قدرتش آشنا شود.

این سخن در واقع اشاره ای است به خط سیری که داعش برای گروگان های آزاد شده ترکیه ای مشخص کرد و به جای آن که از مسیری کمتر از 100 کیلومتر به سمت شمال آنها را به ترکیه بازگرداند آنها را به رقه در سوریه فرستاد تا از طریق گذرگاه تل ابیض به ترکیه بروند.

این اظهارات "وزارت خارجه" داعش درباره مذاکرات بین دو طرف، با ادعای اردوغان از مذاکرات دیپلماتیک تعارض دارد. رییس جمهور ترکیه مدعی شده که  گروگانهای ترکیه ای، طی یک عملیات اطلاعاتی توسط ارتش ترکیه، به ترکیه بازگردانده شده اند.

این در حالی است که بر اساس نوشته های سایت مذکور، سفر برگشت گروگانهای ترک با پشتیبانی خودروهای دستگاه اطلاعات و ارتش ترکیه و با نظارت نیروهای داعش انجام گرفته است.

عناصر داعش از خاک ترکیه برای ورود به سوریه و حمله به سه شهر "الجزیره، کوبانی و عفرین" استفاده کردند و ترکیه نیز از گذرگاههای مرزی در مناطقی که تحت سیطره داعش است برای ارسال سلاح و مهمات و تسهیل ورود اعضای جدید داعش به داخل خاک سوریه استفاده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها