داعش، تحت تهدید سلاح، از مردم فیلم بیعت می گیرد

داعش، تحت تهدید سلاح، از مردم فیلم بیعت می گیرد
جمعه 4 مهر 1393 - 14:31

العالم - داعش، برای واداشتن عشایر عراق به بیعت، تحت تهدید سلاح، از آن ها فیلم برداری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خمیس الجباره" رئیس شورای شیوخ ِ عشایر استان صلاح الدین در عراق فاش کرد: عناصر داعش، با سوء استفاده از حضور آوارگانی از مناطق مختلف در منطقه "العلم" واقع در شرق تکریت، آن ها را که مشغول فروش تره بار در خیابان های این منطقه هستند، جمع کرده و تحت تهدید سلاح وادار به بیعت با داعش در مقابل دوربین کرد.

وی افزود: از آن جا که عشیره الجبور با داعش در جنگ است و با حضور این گروه تروریستی در صلاح الدین مخالف است، داعش برای درهم شکستن عزم و اراده این عشیره، اقدام به تهیه چنین فیلم هایی می کند، تا این گونه وانمود کند که این عشیره، سرانجام با داعش بیعت کرد.

الجباره تاکید کرد: اما واقعیت آن است که نیروهای عشیره الجبور، هم در العلم، هم در الضلوعیه و هم در الزویه به جنگ با داعش برخاسته اند و با حضور داعش در این مناطق مخالفت کرده اند.

رئیس شورای شیوخ عشایر صلاح الدین خاطر نشان کرد: ارتش عراق و عشایر، به زودی بر داعش پیروز خواهند شد، زیرا از یک سو، مردم آن ها را نمی پذیرند و از سوی دیگر جامعه جهانی آن ها را تحت فشار گذاشته ؛ بنابراین روزهای این گروه تروریستی به آخر رسیده است.

این در حالی است که یکی از منابع امنیتی در استان صلاح الدین، که خواست نامش فاش نشود، خبر داد که "جنبش یکه سواران العلم" (فرسان العلم) پنجشنبه شب اعلام کرد: دو تن از عناصر داعش را هنگام عبور از مسیر منطقه العلم و منطقه الفتحه در شمال شرقی تکریت به هلاکت رساند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها