آشتي ملي و اميد به اينده در فلسطين

آشتي ملي و اميد به اينده در فلسطين
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390 - 10:10

عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين گفت : قطار آشتي ملي حرکت خود را آغاز کرده و ديگر اثري از اختلافات فاجعه آميز در بين فلسطينيان نيست .

غزة (العالم) - "جميل مزهر" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت :  بررسي مسئله  تشکيل دولت ، بازسازي ساختار سازمان آزادي بخش فلسطين بر اساس اصول و قواعد ملي  و از طريق برگزاري  انتخابات  مجلس قانونگذاري  در داخل فلسطين و تا جايي که امکان داشت در خارج از فلسطين و زمينه سازي براي برگزاري انتخابات پارلماني و رياست  دولت فلسطين  و بررسي مسئله آشتي ملي و تاثيرات و پيامدهاي آن بر اوضاع اجتماعي و بررسي پرونده هاي امنيتي ازجمله مواردي است که بايد به ترتيب اولويت مورد بررسي قرار بگيرد .
وي افزود: ما اميدواريم  ديگر شاهد دوگانگي سابق نباشيم و مذاکرات در چارچوب اصول ملي فلسطين  و مشارکت دادن  همه گروهها آغاز شود که اين مسئله مستلزم مشارکت دادن همه گروههاي فعال فلسطيني است تا بدين ترتيب مردم از دوگانگي و سهم خواهي که ناشي از کشتارهاي خونين و اختلافات بود  دور شوند .
عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در خصوص مدت زمان  پيش بيني شده براي تشکيل دولت فلسطين گفت : تشکيل دولت نياز به زمان دارد  و مذاکراتي در داخل با همه گروهها براي بررسي صلاحيت نامزدها  براي پذيرفتن  پست هاي وزاري اغاز شده است .
وي گفت : به نظر من تشکيل دولت دستکم دو ماه طول بکشد  و ما بايد دقت کنيم نامزدها ، همه ملي گرا ، دموکرات و سالم و مبرا از هرگونه فساد باشند  و ماموريت اين  دولت نيز  مقدمه چيني براي انتخابات رياست دولت و قانونگذاري  و بازسازي ويراني هاي جنگ اخير رژيم صهيونيستي در نوار غزه و برقراري آشتي ملي بين ملت فلسطين است .
جميل مزهر در خصوص  مسئله مذاکرات سازش با رژيم اشغالگر صهيونيستي  گفت : هيچ آينده اي براي سازش با اين رژيم جنايتکار وجود ندارد  ما طي 20 سال  گذشته مذاکرات را  تجربه کرديم  و ملت فلسطين حتي  به کوچکترين حق  خود دست نيافت بنابراين امکان ندارد و منطقي نيست با وجود اصرار رژيم صهيونيستي براقدامات خود و حمايت آمريکا ا زاين رژيم  مذاکرات بيهوده را آغاز کنيم . 
وي گفت : برخي تلاش  مي کنند تا برقراري آشتي ملي را ناکام گذاشته و  مانع از وحدت فلسطينيان شوند و از سوي ديگر بر سهل انگاري آمريکا نسبت به  مسئوليت هاي خود در قبال مسئله فلسطين  سرپوش بگذارند .
عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين گفت : ما بايد با توجه به تحولا ت کشورهاي عربي که حامي مسئله فلسطين است و طرح هاي اشغالگران صهيونيستي را ناکام گذاشته  برقراري آشتي ملي فلسطين را

در اولويت قرار دهيم . 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها