مهمترین درخواست آوارگان در عراق

جمعه 18 مهر 1393 - 23:00

بصره (العالم) – دفتر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد به منظور تامین نیازهای آوارگان در استان های جنوبی و مرکز عراق افتتاح شد.

خبرنگار شبکه العالم از بصره گزارش داد، دفتر مزبور در شهر بصره به منظور نظارت بر اردوگاه های آوارگان در 9 استان عراق و کمک رسانی به بیش از 42 هزار خانواده آواره افتتاح شده است.
ولید خالد، مسوول اردوگاه آوارگان در بصره به خبرنگار العالم گفت: برای سومین بار از سازمان جهانی غذا خواسته شد غذای خانواده های مزبور را تامین کند که در نهایت این سازمان به آن پاسخ مثبت داد.
خالد العربی، مسوول دفتر برنامه جهانی غذا در بصره نیز خاطرنشان کرد، مسوولیت این دفتر تامین نیاز های غذایی 42 هزار خانواده در 9 استان جنوبی و مرکزی از جمله کربلا، نجف، المثنی، میسان، القادسیه و بصره است.
به گزارش خبرنگار العالم ، کمک های ارایه شده توسط این دفتر در مقایسه با کمک های ارایه شده توسط سازمان های خیریه محلی بسیار اندک بوده و نیاز های روزمره آوارگان را تامین نمی کند.
شماری از آوارگان مقیم اردوگاه بصره در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کردند که مهمترین کمکی که منتظر آن هستند آزادی مناطق محل سکونتشان از دست داعش، برقراری امنیت و ثبات این مناطق برای بازگشت به زندگی طبیعی است.

پربیننده ترین خبرها