مذاکره با صهیونیست‌ها بی‌فایده است

مذاکره با صهیونیست‌ها بی‌فایده است
چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390 - 12:30

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس روز چهارشنبه بر مخالفت خود با مذاکرات سازش با رژيم صهيونيستي و بي‌نتيجه بودن آن تاکيد و وجود اختلاف بين رهبران حماس را در اين خصوص تکذيب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمود الزهار از رهبران جنبش حماس در سخناني بر مقاومت به عنوان تنها گزينه حماس در مقابل رژيم صهيونيستي تاکيد و اعلام کرد: سخنان خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در مراسم امضاي موافقنامه آشتي بين فتح و حماس در قاهره  موضع حماس نيست.

در همین حال خبرگزاری شینهوا از غزه گزارش داد صلاح البردويل عضو دفتر سياسي جنبش حماس در بيانيه‌اي اعلام کرد حماس تنها راه آزادسازي فلسطين را بسيج  امت و خيزش آن براي مقاومت با اشغالگران مي داند و ملت فلسطين بايد در پيشاپيش اين مقاومت متحد باشد.

بردويل وجود تضاد بين خالد مشعل درمراسم امضاي موافقنامه اشتي در قاهره درباره مذاکرات و دادن مهلت به مذاکره و اظهارات ديروز محمود الزهار را رد کرد.

الزهار روز سه‌شنبه در سخنانی اعلام کرد موضع خالد مشعل بيانگر برنامه حماس و ديدگاه آن در خصوص مذاکرات نيست. بردويل گفت: مشعل در سخنانش طرف اسرائيلي و تشکيلات خودگردان فلسطيني را مسئول تحقق نيافتن اهداف فلسطينيان در بيست سال تجربه مذاکرات دانست.

بردويل گفت:  اگر فرص کنيم ماه‌هاي آينده سرنوشت ساز خواهد بود مشعل در سخنانش گفت: بايد ببينيم آيا ماه‌هاي اينده مي تواند اين اهداف را محقق کند ما مانعي در مسير آن نخواهيم بود اين سخن مشعل سخن فرضي است و بيانگر ديدگاه‌هاي حماس و ديدگاه‌هاي مشعل در خصوص مفيد بودن مذاکره نيست.

روزنامه فلسطيني القدس ديروز نوشته بود الزهار گفته است: سخنان خالد مشعل در مراسم امضاي موافقنامه در خصوص دادن مهلت به مذکرات با اسرائيل بيانگر موضع رسمي جنبش حماس نيست، زيرا حماس مقاومت و نه مذاکره را به عنوان برنامه اساسي خود انتخاب کرده است.

الزهار گفت: ما به ابو مازن محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني در کرانه باختري فرصت مذاکره نداده‌ايم و با مذاکره نيز موافق نيستيم و به آن تشويق نيز نمي‌کنيم، بلکه بر عکس؛ ما ابو مازن را در خصوص مذاکرات همواره در تنگنا قرار داده‌ایم.

الزهار گفت: ما درباره اين سخن با خالد مشعل اتفاق نظر نداشته‌ايم و غافلگير شديم. در موضع حماس در خصوص مقاومت به عنوان تنها گزينه تغييري به وجود نيامده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها