هشدار لیبی درباره افزایش حضور داعش در این کشور

هشدار لیبی درباره افزایش حضور داعش در این کشور
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 14:56

نخست وزیر لیبی درباره خطر استقرار عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الثنی" که در خارطوم به سر می برد از برگزاری کنفرانس کشورهای همسایه لیبی در خارطوم پایتخت سودان خبر داد و هدف این اجلاس را هماهنگی امنیتی میان کشورهای همسایه برای بازگرداندن ثبات به لیبی عنوان کرد.

الثنی برخی گروه ها را بدون ذکر نام به تلاش برای تجزیه لیبی متهم و تاکید کرد اوضاع شرق لیبی بعد از سیطره واحدهای ارتش و پلیس بر بیشتر مناطق، باثبات تر شده است.

از زمان کنترل شبه نظامیان بر برخی از نقاط لیبی، دو پارلمان و دو دولت برای به دست آوردن مشروعیت با هم رقابت می کنند، که این امر دولت الثنی را ناچار کرده است به شرق این کشور نقل مکان کند.

دولت الثنی اعلام آمادگی کرده است که برای بازگرداندن امنیت و ثبات، با شبه نظامیان مذاکره کند؛ به شرطی که آنها سلاح خود را زمین گذاشته و از پایتخت و سایر شهرها خارج شوند و پارلمان جدید و دولت وی را به رسمیت بشناسند.

نخست وزیر لیبی با اشاره به نقش قطر در بحران لیبی بر ضرورت حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری ثبات در این کشور تاکید کرد.

الثنی ضمن هشدار درباره حضور تروریست های داعش در مناطق مختلف لیبی به ویژه در بنغازی در "درنه"، از کشورهای همسایه خواست برای مبارزه با این گروه ها متحد و هماهنگ شوند.

الثنی ابراز امیدواری کرد که سودان نقش بزرگی را در بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور ایفا کند.
وی همچنین گزارش‌های منتشر شده درباره دست داشتن دولت سودان در حمایت از باندهای مسلح را تکذیب کرد.
پیشتر برخی مسؤولان لیبیایی، دولت سودان را به حمایت لجستیکی و تسلیحاتی از برخی باندهای مسلح در لیبی متهم کرده بودند. دولت سودان با رد این اتهامات، تأکید کرده است که در قبال همه طرفهای لیبیایی، موضع بی طرفانه‌ای دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها