چرا انگلیس، آموزش نظامیان لیبی را متوقف کرد؟

چرا انگلیس، آموزش نظامیان لیبی را متوقف کرد؟
سه شنبه 13 آبان 1393 - 21:16

دولت انگلیس شماری از کارآموزان نظامی لیبیایی را که برای آموزش به انگلیس رفته بودند، به علت "تعرض به زنان" به کشورشان بازگرداند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه خبری عرب زبان شبکه تلویزیونی "بی بی سی" نوشت: انگلیس شماری از کارآموزان نظامی لیبیایی را بعد از این که دو تن از آنان به تعرض جنسی به برخی زنان در کمبریچ اذعان کردند، به کشورشان بازگرداند.

اما وزارت دفاع انگلیس نیز در این باره اعلام کرد که تاریخ اتمام آموزش نظامیان لیبیایی در پادگان نظامی آنها در باسنگبورن جلو انداخته شده است.

این وزارتخانه در عین حال افزود: در باره آموزش گروه های دیگری از سربازان لیبیایی در انگلیس بازنگری خواهد کرد.

این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که اندرو لانسلی، عضو پارلمان انگلیس از جنوب کامپردجشیر، به وزارت دفاع نامه نوشت و در آن خواستار پایان دادن به آموزش نظامیان لیبی شد.

وی در این نامه نوشت: اجازه به سربازان لیبیایی برای سفر به داخل شهر بدون داشتن همراه، قابل قبول نیست و عواقب ناخوشایندی دارد.

حدود 300 سرباز لیبیایی در ماه ژوئن درچارچوب توافق دولت انگلیس برای آموزش دو هزار کارآموز نظامی لیبیایی برای تضمین امنیت کشورشان وارد پادگان نظامی در انگلیس شدند.

وزارت دفاع انگلیس در آن زمان اعلام کرد که به کارآموزان هرگز اجازه سفرهای بدون همراه را نخواهد داد اما این محدودیت ها بعدا کاهش یافت.

دوکارآموز لیبیایی اذعان کردند که در روز 26 اکتبر در منطقه میدان بازار در کمبریج به زنان تعرض کرده اند و منتظر صدور حکم دادگاه هستند.

لانسلی گفت: در ابتدای امر تعهد انگلیس برای آموزش این نظامیان را تایید کردم، اما متاسفانه باید بگویم که مساله آن طور که امید می رفت، انجام نشد.

وی افزود: روشن است که شرط خارج شدن از پادگان فقط با همراه رعایت نشده است و نتایج این اقدام قابل قبول نیست.

لانسلی تصریح کرد: امروز به وزارت دفاع گفتم که جایگزینی به جز لغو قرار داد و بازگرداندن کارآموزان کنونی در پادگان به کشورهایشان وجود ندارد و براین اساس، نمی توان گروه های کارآموز دیگری را از لیبی به اینجا آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها