کارشناسان صهیونیستی: این انتفاضۀ سوم است

کارشناسان صهیونیستی: این انتفاضۀ سوم است
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 09:33

خبرنگار امور نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از مسؤولان این رژیم خواست برای جلوگیری از شکل گیری انتفاضه فلسطینی، به جای بنزین، آب بر آتش فلسطینی ها بریزد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تعرض ها و تجاوزهای صهیونیست ها به مسجد الاقصی، فلسطینی ها را به واکنشی خودجوش واداشت که به شکل گیری انتفاضه سوم انجامید.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در بررسی این موضوع، جزییات آن را از "تسوی یحزکلی" کارشناس امور نظامی خود پرسید. یحزکلی در پاسخ گفت: "اسرائیل در برابر فلسطینی ها، درگیر شرایطِ بُرد – بُرد - بُرد شده است. این یک انتفاضه دلگرم کننده برای ابومازن است، زیرا تقسیم قدس به دو بخش شرقی و غربی و به رسمیت شناختن مرزهای 1967 را جاودان می کند. این انتفاضه همچنین، سبب شکل گیری گزینه ای سیاسی می شود، مبتنی بر اینکه اگر گزینه سیاسی نباشد، خشونت جای آن را می گیرد."

وی افزود: "ضلع دیگرِ این بُرد، مربوط به حماس است. حماس از فعالیت در قدس وکرانه باختری محروم است. به همین سبب، فقط کافی است که به عوامل خود دستور دهد که سوار دوچرخه، خودرو یا جرثقیل شوند و دست به عملیات بزنند."

یحزکلی در ادامه گفت: "ضلع سوم این بُرد، مربوط به ساکنان قدس شرقی است که به آن ها به چشمِ نگهبانان مسجد الاقصی نگریسته می شود. با توجه به تعرض هایی که به مسجد الاقصی صورت گرفت، آن ها به بی تحرکی در دفاع از مسجد الاقصی متهم شده اند، اما با این روند آن ها نیز برنده اند."

وی افزود: "در این میان، اسرائیل باید نزد ابومازن برگردد و از او بخواهد هماهنگی امنیتی را از سر بگیرد، اما تشکیلات خودگردان دیگر چنین چیزی را نخواهد پذیرفت زیرا بیشتر اعضای جنبش فتح معتقدند آن چه در قدس می گذرد بسیار عالی است."

"اورهیلر" خبرنگار امور نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این سؤال که آیا تحولات اراضی فلسطین اشغالی را می توان انتفاضه سوم نامید، گفت: "به سبب وضع نامشخص و پیچیده ای که وجود دارد، هنوز در استفاده از چنین اصطلاحی تردیدهایی وجود دارد، اما به نظر من به زودی ناچار خواهیم شد، آن را انتفاضه سوم بنامیم."

وی افزود: "علت خودداری نهادهای امنیتی از استفاده از نام انتفاضه سوم آن است که نه از نظر  زخمی ها، نه از نظر کشته ها و نه از نظر نوع خشونت ها، شباهتی میان این انتفاضه با انتفاضه های پیشین وجود ندارد."

هیلر در ادامه گفت: "مساله دیگر این که ما در برابر اقداماتی خودجوش هستیم که از سوی هیچ گروهی رهبری نمی شود. جوانان سلوان، جوانان العیساویه هر یک برای خود تظاهرات می کنند.

هیلر همچنین خاطرنشان کرد که جوانی که با خودروی کار خود، صهیونیستها را زیر گرفت، در واکنش به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرک نشیان در مسجد الاقصی دست به این عملیات زد.

"اور هیلر" در پایان خطاب به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و سیاستمداران جناح محافظه کار و همه صهیونیست هایی که خواهان ورود به مسجد الاقصی هستند، گفت: "ما در قبال این وضع مسؤولیت داریم؛ و مسؤولیت ما، فروکاستن از شعله های آتش و آب ریختن بر آن است، زیرا بنزین ریختن بر این آتش، نتیجه ای جز شدت گرفتن خشونت ها نخواهد داشت."

26

پربیننده ترین خبرها