انتقاد نمایندگان عراقی از لغو قانون ضد بعثی

انتقاد نمایندگان عراقی از لغو قانون ضد بعثی
شنبه 15 آذر 1393 - 18:33

نماینده ائتلاف نیروهای عراقی در پارلمان این کشور با تأکید بر جدی بودن حیدر العبادی در لغو قانون "بازخواست و عدالت"، از مخالفت برخی از فراکسیون‌ها با لغو این قانون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، «علی جاسم» نماینده ائتلاف نیروهای عراقی (فراکسیون اهل سنت)، امروز شنبه با اشاره به اینکه «حیدر‌العبادی» نخست‌وزیر این کشور در لغو قانون "بازخواست و عدالت" جدی است، افزود: تاکنون هیچ توافقی بر این امر نشده است، زیرا برخی از فراکسیون‌ها با لغو این قانون و اجرای خواسته‌های ائتلاف مخالفند.

وی با اشاره به وجود برخی از اختلافات درباره قانون "بازخواست و عدالت" تأکید کرد: تاکنون هیچ توافقی بر سر لغو این قانون حاصل نشده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق پیش از این اعلام کرده بود که بغداد در قانون "بازخواست و عدالت" مبنی بر ریشه کنی حزب بعث، تغییراتی اعمال خواهد کرد.

العبادی این اقدام را در راستای آشتی ملی فراگیر و تسهیل در بازگشت کارمندان پیشین دانست که به گفته وی جرمی را مرتکب نشده‌اند.

وی افزود که کشورش در تشکیل گارد ملی به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده و با سازمان ملل در استفاده از تجربیات کشورها همکاری خواهد کرد.

العبادی با اشاره به پیشرفت‌های ارتش عراق در آزاد سازی مناطقی از تصرف داعش افزود: مناطق آزاد شده و مناطقی که در صدد آزادی آنها هستیم، نیاز به بازسازی فوری دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها