عزای عمومی برای قتل وحشیانه وزیر فلسطینی + ویدئو

پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 11:12

مقامات فلسطینی در پی شهادت زیاد ابوعین وزیرتشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس هیات مقاومت علیه دیوار حائل و شهرک سازی ، 3 روز را عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز گذشته زیاد ابوعین وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در تظاهراتی که علیه توسعه شهرک سازی رخ داده بود، پس از کشمکش با نظامیان صهیونیست و اصابت ضرباتی به سینه و گلوی وی، جان سپرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این جنایت را محکوم و تاکید کرد، در صورت افزایش درخواست ها برای برای توقف همکاری های امنیتی با اشغالگران پس از شهادت زیاد ابو عین، احتمال انتخاب هرگزینه ای متناسب با کشته شدن ابو عین وجود دارد.

زیاد ابوعین مانند روزهای پیش به عنوان رئیس هیات مقاومت علیه احداث دیوار حائل، برای مقابله با شهرک سازی صهیونیست ها همراه دیگر فعالان فلسطینی به منطقه ترمسعیا واقع در شمال رام الله رفته بود تا در اقدامی نمادین در این منطقه به کمک کشاورزان بشتابند و نهال زیتون غرص کنند. مانند ههمه روزهای گذشته نیز نیروهای اشغالگر مسلح که خواستار اشغال این منطقه و احداث شهرک های صهیونیستی هستند، مانع از فعالیت کشاورزان در زمین های خود شدند.

ابوعین لحظاتی قبل از مرگش در گفتگو با رسانه ها از وحشی گری و اقدامات تروریستی ارتش اشغالگر سخن گفت که در واقع این آخرین سخنان وی بود. در کشمکشی که بین فعالان فلسطینی و نظامیان اشغالگر روی داد نظامیان صهیونیست با قنداق تفنگ به سینه ابوعین ضربه زدند و لحظاتی بعد نیز یک نظامی صهیونیست گلوی این وزیر فلسطینی را فشرد. ابوعین لحظاتی بعد بر روی زمین افتاد و نفس های آخرش را کشید.

هنوز ساعاتی از شهادت  ابوعین نگذشته بود که همه گروههای مقاومت فلسطینی و برخی شخصیت های سیاسی، ترور وی را محکوم  کرده و ازتشکیلات خودگردان خواستند تا همکاری امنیتی خود را با اشغالگران متوقف کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین 3 روز به خاطر شهادت وی عزای عمومی اعلام کرد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با محکوم و وحشیانه توصیف کردن این اقدام، گفت نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

وی تاکید کرد تشکیلات خودگردان پس از نتایج تحقیقات، اقدامات لازم و ضروری را انجام خواهد داد.

 جنایت ترورابوعین نمونه ای از سلسله جنایتهای اشغالگران و افزایش حملات این رژیم است، زیرا  شهرقدس اشغالی از چندین ماه پیش با بزرگترین طرح یهودی سازی روبرو بوده که در پی آن درگیریهای خشونت آمیزی  در این شهر مقدس به وجود آمد.

اما سایر شهرهای کرانه باختری، به دلیل افزایش روند  غصب اراضی و احداث شهرکها  روزانه شاهد خشونت آمیزترین درگیریها با اشغالگران است شهرک هایی که ابو عین ، غیر قانونی بودن آن  را اعلام کرده و به خاطر آن شهید شد در حالی که  محافل بین المللی نیز چشم خود را بر جنایتهای این رژیم  یعنی طولانی ترین جنایت تاریخ معاصر، بسته است .

"مصطفی البرغوثی" دبیر ابتکار ملی فلسطین نیز درباره شهادت زیاد ابوعین  وزیرهیات مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی در فلسطین که در تظاهرات مسالمت آمیز و با ضربه های تفنگ سربازان صهیونیستی شهید شده بود گفت: با شهادت ابوعین شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری به  2265 زن و مرد شهید از جمله  600 کودک افزایش یافته  و بیش از 60 فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت امیز در کرانه باختری با اقدامات سرکوب کننده ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده اند. 

پربیننده ترین خبرها