انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت لیبی

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت لیبی
سه شنبه 25 آذر 1393 - 17:16

العالم - افراد ناشناس یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را نزدیک اداره امنیت طرابلس (پایتخت لیبی) منفجر کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام لیبیایی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با فرانس پرس گفت: انفجار این خودروی بمب گذاری شده که از راه دور کنترل می شد، خسارات مادی زیادی به خودروهای پارک شده و ساختمان های اطراف وارد کرد اما کسی در اثر این انفجار کشته نشد. 

همچنین نیروهای ارتش لیبی با شبه نظامیان "فجر لیبی" در منطقه ابو کماش در نزدیکی گذرگاه "راس جدیر" که در مرز تونس قرار دارد، درگیر شدند.    

"ادریس مادی" فرمانده اتاق عملیات ارتش لیبی در منطقه غرب این کشور پیشتر با اعلام این خبر به شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" گفته بود که هدف از حمله به گذرگاه مزبور سیطره به آن نبود بلکه اجرای ماموریتی در منطقه ابو کماش بود که با موفقیت انجام شد.

وی تاکید کرده بود که ارتش لیبی بر جاده ساحلی میان طرابلس و مرز راس جدیر سیطره دارد.

روز گذشته نیز جنگنده های لیبی به شهر ابو کماش در غرب طرابلس و در نزدیکی گذرگاه راس جدیر حمله کرد. حمله روز گذشته جنگنده های لیبی به کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن بیش از 10 نفر انجامید.   

 لیبی از اوایل سال 2011 درگیر انقلاب مردمی و جنگ داخلی است. این انقلاب که به دستگیری و اعدام معمر قذافی رییس جمهور سابق این کشور منجر شد، در ادامه ناآرامی هایی را به همراه داشت که موجب کشته شدن هزاران لیبیایی شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها