محاکمه نماینده سابق بحرینی به اتهام توهین به پلیس

محاکمه نماینده سابق بحرینی به اتهام توهین به پلیس
چهارشنبه 10 دی 1393 - 14:55

"اسامه مهنا" نماینده سابق پارلمان بحرین که پس از آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی از مجلس اخراج شد، به اتهام توهین به مامور پلیس هنگام انجام ماموریت در دادستانی حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسامه مهنا" روز چهارشنبه به اتهام توهین به یک مامور پلیس به هنگام انجام ماموریت در دادگاه حضور یافت.

مهنا به این اتهام به مدت 2 هفته در حبس بود.

وی که از نامزدی در انتخابات اخیر پارلمانی محروم شده بود، 23 اکتبر گذشته زمانی که به همراه وکیل مدافعش برای ارائه شکایت به مرکز نظارت بر انتخابات مراجعه کرده بود، برای مدتی بازداشت شد.

مهنا پیش از این گفته بود که یکی از نیروهای امنیتی مرکز نظارت بر انتخابات از ورود وی به مرکز جلوگیری کرد، و پس از تماس وی، یک خودروی امنیتی او را به مرکز پلیس الحوره منتقل کرد.

مهنا گفت: نزدیک ساعت 5 عصر جمعه به همراه سامی سیادی یکی از وکلای مدافع برای تکمیل شکایت نامه به مرکز نظارت بر انتخابات مراجعه کردم اما ناگهان با برخورد توجیه ناپذیر و ناشایست یکی از نیروهای امنیتی مرکز مواجه شدم ،پس ازآن مرا برای بازجویی به مرکز پلیس الحوره ارجاع دادند.

مهنا پس از بازداشت، صبح روز بعد به دادستانی منتقل شد و دستور حبس وی برای مدت یک هفته به اتهام توهین به پلیس به هنگام انجام ماموریت صادر شد.

گفتنی است رئیس پلیس منامه دراولین اظهار نظر رسمی به این حادثه، در صفحه وزارت کشوردر توییتر مدعی شد: اسامه مهنا به دنبال توهین و دشنام به یکی از نیروهای امنیتی به هنگام انجام ماموریت در مرکزنظارت بر انتخابات پایتخت استان بازداشت شد.

وی افزود: اقدامات قانونی لازم برای ارجاع پرونده وی به دادستانی انجام شده است.

دادگاه عالی تجدید نظر حکم شکایت علیه مهنا را قبول کرد وی نهایتا از فهرست نامزدها حذف شد و وی نمی تواند در پارلمان 2014 نماینده شود.

اقدام اسامه مهنا در آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در صحن مجلس، دلیل اصلی اخراج وی از پارلمان بود.

این نماینده بحرینی همچنین در جلسه مورخ 29 آوریل 2014 مجلس نمایندگان این کشور گفته بود که مسؤولان زندان "جو" در جنوب بحرین با زندانیان بدرفتاری می کنند. این اظهارات باعث بروز جنجال در مجلس و درگیری لفظی وی با چند نماینده دیگر شد و نهایتاً 25 نماینده درخواستی را برای لغو عضویت مهنا به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردند. مجلس بحرین پس از این ماجرا عضویت المهنا را تعلیق کرد.
پارلمان بحرین سرانجام در جلسه 20 مه 2014 عضویت اسامه مهنا را لغو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها