خطیب‌نجف: داعش ائمه ‌جماعت بصره را ترور کرده است

خطیب‌نجف: داعش ائمه ‌جماعت بصره را ترور کرده است
جمعه 19 دی 1393 - 21:52

خطیب جمعه نجف اشرف، داعش را مسؤول ترور ائمه جماعت مساجد در بصره، دانست و هدف از این اقدام را به پا کردن فتنه طایفه ای اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "حسین الخالدی" در خطبه سیاسی نماز جمعه نجف اشرف که در حسینیه بزرگ فاطمیه برگزار شد، گفت: داعش هدفی مشخص برای برهم زدن ثبات تمام منطقه دارد؛ به همین سبب همه کشورهای عربی حمله ور می شود.
وی هشدار داد: اگر کشورهای منطقه در برابر داعش متحد نشوند، تلاش این گروه تروریستی برای رسیدن به اهداف خطرناکی که برای خود در نظر گرفته است، ادامه خواهد یافت.
خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد: ترور ائمه جماعت مساجد در استان بصره، به همین منظور و با هدف ایجاد فتنه طایفه ای میان مردم عراق، توسط داعش صورت گرفت.
وی در ادامه از نمایندگان پارلمان عراق خواست، به منظور مقابله با داعش و آزادی مناطق اشغال شده، قانون گارد ملی را تصویب کنند.
الخالدی از پیروزی های ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با داعش تجلیل و قدردانی کرد و نبرد عراق با داعش را نبردی برای دفاع از اسلام دانست.
وی سپس با بیان این که فتوای جهاد آیت الله سیستانی، معادلات را به هم زد و دشمن را به بازنگری در برنامه های خود واداشت، درباره هرگونه توهین به مبارزان و نیروهای داوطلب مردمی و وارد کردن اتهامات ناسزا به آن ها هشدار داد و آن را بخشی از جنگ ضد مردم عراق خواند.
خطیب نجف اشرف همچنین از وزرای دفاع و کشور عراق خواست هر چه سریع تر فرایند بازسازی ساختار ارتش و پلیس را تکمیل کنند و بدانند که کشور، به ایجاد سازمان اطلاعاتی قدرتمند، نیازمند است.
کابینه عراق، در تاریخ 9 سپتامبر 2014 دستور تدوین لایحه تاسیس گارد ملی و سامان دهی به نیروهای داوطلبی مردمی را صادر کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها