استقبال فتح از تحقیق در باره اسرائیل

استقبال فتح از تحقیق در باره  اسرائیل
شنبه 27 دی 1393 - 19:30

العالم - جنبش فلسطینی فتح تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای آغاز تحقیقات اولیه درباره جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین به ویژه در باریکه غزه را به منزله پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین دانست.

" فایز ابو عيطه" از مسئولان جنبش فتح روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: تصمیم دیوان بین المللی کیفری پاسخی آشکار به درخواست امضا شده از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن به توافقنامه رم بنیانگذار دیوان بین المللی کیفری لاهه است.

وی افزود: دیوان بین المللی کیفری همچنین با این تصمیم خود در واقع به دومین درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تحقیق در باره جنایت های جنگی رژیم اسرائیل در ماه ژوئن سال گذشته علیه ملت فلسطین در نوار غزه پاسخ مثبت داد که در نتیجه آن ده ها هزار فلسطینی شهید یا مجروح شدند.

ابوعیطه افزود: نبرد ما با رژیم صهیونیستی در زمینه مسائل حقوقی با تحت پیگرد قرار جنایتکاران جنگی اسرائیل آغاز شده است و دادستانی کل به دیوان لاهه دستور داده تا در مورد جنایت های جنگی اسرائیل علیه ملت فلسطین در غزه تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهد . این دستاورد یک پیروزی واقعی برای ملت فلسطین بشمار می رود.

وی همچنین گفت : تشکیلات خودگردان فلسطین این مسیر را به عنوان یکی از راهکارهای خود برگزیده است. ما مسوولان فلسطینی به همراه فلسطینیان حق داریم تا پس از به رسمیت شناخته شدن تشکیل کشور فلسطین در نوامبر سال 2012 به دیوان بین المللی کیفری بپیوندیم.

ابوعیطه اظهار داشت: از زمان پیوستن به دیوان بین المللی کیفری و امضای درخواست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل علیه این تشکیلات " اعلام ِجنگ" داده است و از پرداخت درآمدهای مالیاتی که حق ملت فلسطین است، اجتناب کرده و آمریکا نیز با رژیم صهیونیستی حلقه محاصره علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را تنگ تر کرده و محدودیت های بیشتر علیه آن اعمال کرده است.

این مقام مسوول جنبش فتح همچنین گفت : اسرائیل باید بداند دیگرمانند گذشته از مصونیت برخوردار نیست بلکه رژیمی جنایتکار است و باید بابت جنایت های خود علیه ملت فلسطین مجازات شود.

وی افزود : اسرائیل از این پس باید قبل از ارتکاب هر جنایتی علیه ملت فلسطین هزاران بار به آن فکر کند.

ملحق شدن فلسطین به توافقنامه رم به عنوان بنیانگذار دیوان لاهه به دادستانی این دادگاه اجازه می دهد تا رژیم صهیونیستی را در صورت انجام عملیات نظامی علیه غزه و یا به اشغال در آوردن کرانه باختری و بخش شرقی بیت المقدس مورد بازخواست قرار دهد.

دیوان بین المللی کیفری در شهر لاهه هلند، موظف است تا عوامل جنایات جنگی و ضد بشری را تحت تعقیب قرار دهد. 123 کشور جهان تا کنون به این پیمان پیوسته اند؛ اما رژیم اسرائیل از پیوستن به آن خودداری می کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی جمعه گذشته قطعنامه دادستانی کل دیوان بین المللی کیفری در خصوص تحقیقات اولیه در خصوص جنایت های جنگی اسرائیل را محکوم کردند. تحقیقات یاد شده مرحله قبل از آغاز تحقیقات در باره جنایت های جنگی نیروهای اشغالگر اسرائیل در فلسطین بشمار می رود.

پربیننده ترین خبرها