گزارش ویژه العالم از تحولات جنوب سوریه + ویدئو

چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 22:42

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه از ادامه عملیات گسترده ارتش این کشور در مناطق جنوبی ریف درعا و قنیطره و پیشروی قابل توجه نیروهای سوری در قنیطره خبر داد.

خبرنگار العالم در گزارشی به تشریح دستاوردهای پیاپی ارتش سوریه با همکاری نیروهای مردمی در مناطق جنوبی این کشور از جمله شهرکهای دیر ماکر، تل العروس و تل السرجا بویژه بعد از آزادی شهرک راهبردی دیر العدس در ریف درعا پرداخت.

یکی از نیروهای ارتش سوریه در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: منطقه دیر العدس در کنترل کامل ارتش سوریه قرار گرفته است و در پاکسازی کامل این منطقه، شماری از تروریست های مسلح دستگیر شده اند.

خبرنگار العالم گفت: آثار تخریب و ویرانگری در شهرک دیر العدس در ریف درعا بیانگر شدت درگیری های بین ارتش و تروریست هاست؛ درگیری هایی که در نتیجه آن ده ها تروریست به هلاکت رسیده و شماری زخمی و تعدادی از آنها نیز دستگیر شده اند.

خبرنگار العالم که عملیات ارتش سوریه در دیر العدس را همراهی کرده است، افزود: این منطقه کانون فعالیت گروه های مسلح بویژه تروریست های جبهه النصره، گروهک موسوم به لشکر "شهدای یرموک" و دیگر افراط گرایان تروریست بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در عملیاتی ویژه توانست کنترل کامل این منطقه را به دست گیرد و ده ها تروریست مسلح وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های افراطی را به هلاکت برساند.

براساس این گزارش، شهرک دیر العدس که میان ریف درعا و قنیطره قرار دارد، منطقه راهبردی بسیار مهمی محسوب می شود و ارتش سوریه با آزادی آن توانسته است پل ارتباطی تروریست ها را درهم بکوبد و توطئه رژیم اسراییل برای محاصره دمشق را ناکام گذارد.

خبرنگار العالم افزود: در سایه پیشروی های نیروی زمینی ارتش سوریه که از پشتیبانی توپخانه برخوردار است، عملیات نظامی برای هدف قرار دادن محل استقرار تروریست های مسلح در مناطق خریه سلطانه، کفر شمس و تل فاطمه در ریف درعا ادامه دارد و  تاکنون خسارت های سنگینی به تروریست های النصره وارد شده است.

گفته می شود ارتش سوریه از ماه ها پیش عملیاتی را تدارک دیده است و رژیم صهیونیستی درصدد بود تا با اقدام تروریستی اخیر خود در قنیطره آن را به تاخیر بیندازد اما این نقشه شوم، نتیجه معکوس به همراه داشت.

در پایان این گزارش آمده است: ارتش سوریه تاکنون توانسته است ده ها کیلومتر از اراضی اشغالی قنیطره را از دست ترویست های مسلح تحت حمایت رژیم صهیونیستی آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها