لحظه‌شماری برای "ساعت صفرِ" آزادسازی تکریت

لحظه‌شماری برای
سه شنبه 5 اسفند 1393 - 16:41

استاندار صلاح الدین با تاکید بر ورود بیش از 5000 نیروی داوطلب مردمی به سامراء و پایگاه اسپایکر و رسیدنِ تجهیزات نظامی و زرهی به این منطقه، از آمادگی کامل برای آغاز عملیات آزادسازی تکریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رائد الجبوری" اظهار داشت: بیش از 5000 نیروی داوطلب مردمی به سامراء و پایگاه اسپایکر وارد شده اند و تجهیزات نظامی و زرهی به این منطقه ارسال شده است تا عملیات آزاد سازی تکریت آغاز شود.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه السومریه خاطر نشان کرد: واحدهای نظامی، آماده فرا رسیدن ساعت صفر هستند. عملیات آزاد سازی، مطابق طرح مرکزی از چند محور شروع خواهد شد. فرماندهی عملیات صلاح الدین و سامراء و تشکیلات وزارت دفاع و کشور و نیروهای مردمی و عشایری از تکریت و ناحیه العلم و مناطق اطراف در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

الجبوری افزود: مبارزانی از ساکنان استان صلاح الدین در سامراء در کنار داوطلبان در طوز خورماتو آموزش دیده اند. تعداد زیادی از عشایر در جنگ و حفظ اراضی آزاد شده در بیجی و مناطق اطراف آن مشارکت دارند.

وی همچنین با تاکید بر این که احتمال دارد با شروع عملیات، شمار زیادی از غیرنظامیان آواره شوند، از اتخاذ تدابیر لازم و هماهنگی با وزارت مهاجرت عراق جهت احداث چادرهایی در سامراء و طوزخورماتو خبر داد.

مروان الجباره، سخنگوی شورای شیوخ صلاح الدین نیز روز شنبه از کامل شدنِ طرحِ آزادسازی کامل این استان خبر داد و تاکید کرد که شماری از اعضای عشایر این استان در آزادسازی شهرها و مناطق تکریت شرکت خواهند داشت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها