مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در جنوب

مرحله دوم عملیات ارتش سوریه در جنوب
شنبه 9 اسفند 1393 - 23:22

العالم - روزنامه "رای الیوم" در گزارشی از پیشروی ارتش سوریه در چند محور در جنوب این کشور و سیطره کامل بر تل قرین، تل فاطمه و چند شهرک راهبردی در درعا خبر داد.

به گزارش شامگاه شنبه پایگاه خبری العالم، نیروهای ارتش سوریه  به تازگی توانسته اند ضمن پیشروی از چند محور در مثلثی متشکل از روستاهای شمال غربی درعا، قنیطره و جنوب غربی ریف دمشق، کنترل کامل تل قرین و چند شهرک راهبردی در حومه درعا را به دست گیرند.

بر اساس این گزارش این پیشروی ها مقدمه ای برای سیطره کامل بر تل الحاره و پایان دادن به نبردی خواهد بود که به گفته یک منبع نظامی، سرنوشت نبردهای ریف درعا را قطعی خواهد کرد.

این درحالی است که برخی گروه های تروریستی در ریف درعا رودروی هم قرار گرفته اند و یکدیگر را به خیانت متهم می کنند.

خبرگزاری"سانا" به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان هایی از ارتش سوریه توانسته اند بر شهرک های البهاریه، خربه سلطانه، حمریت و تل قرین در درعا سیطره یابند و شماری از تروریست های جبهه النصره را به هلاکت برسانند.

یک منبع خبری سوری نیز به رای الیوم گفت: بیانیه نظامی وزارت دفاع سوریه درباره آغاز مرحله دوم عملیات نظامی در جنوب سوریه تا چند ساعت آینده منتشر خواهد شد.

فعالان معارض سوری نیز خاطرنشان کرده اند که درگیری های شدید که از شب گذشته میان تروریست ها و نیروهای سوری در دو منطقه حمریت و سبسبا در غرب ریف دمشق آغاز شده همچنان ادامه دارد و در این مدت ارتش سوریه توانسته است پیشروی قابل توجهی داشته باشد و کنترل مناطقی را در حومه ریف درعا به دست گیرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها