چرا النصره در صدد قطع رابطه با القاعده است؟

چرا النصره در صدد قطع رابطه با القاعده است؟
جمعه 15 اسفند 1393 - 15:07

العالم - گروهک تروریستی النصره به دنبال شکست‌های پی در پی در نبردهای سوریه و جدا شدن شماری از نیروها، قصد دارد با هدف بازسازی و ترمیم ساختار خود، روابطش با القاعده را قطع کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز، گروه تروریستی النصره به سرکردگی "ابو محمد الجولانی" قصد دارد روابط خود با القاعده را قطع کرده و با حمایت برخی کشورهای خلیج فارس (قطر)، گروه جدیدی را با هدف مقابله با دولت بشار اسد در سوریه تشکیل دهد..

منابع نزدیک به گروهک تروریستی النصره تاکید کردند که قطر که روابط نزدیک و خوبی با النصره دارد، این گروه را برای قطع ارتباط با القاعده ترغیب کرده و قصد دارد منابع مالی بیشتری را در اختیار این گروهک تروریستی قرار دهد.

این منابع از چندین دیدار مسئولان امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر با ابو محمد الجولانی طی ماههای گذشته برای ترغیب النصره به قطع ارتباط با القاعده خبر دادند و در خصوص حمایت هایی که از این گروه به عمل خواهند آورد، مذاکره کرده‌اند.

"مزمجر الشام" یکی از سرکرده های برجسته النصره در این باره گفت: گروه جدیدی شکل خواهد گرفت که شامل النصره، جیش المهاجرین و الانصار و سایر گروه های کوچک شبه نظامی در سوریه خواهد بود؛ نام جبهه النصره کنار گذاشته خواهد شد و این گروه رابطه خود با القاعده را قطع خواهد کرد، ولی هنوز همه رهبران النصره با این مساله موافقت نکرده‌اند و به همین دلیل اعلام تشکیل گروه جدید به تاخیر افتاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها