دفاع مبلغ کویتی از تخریب آثار باستانی عراق

دفاع مبلغ کویتی از تخریب آثار باستانی عراق
سه شنبه 19 اسفند 1393 - 11:38

العالم - یکی از مبلغان کویتی، آثار باستانی را بُت خواند و ضمن تاکید بر لزوم تخریب آن ، مدعی شد که حفاظت از آثار تاریخی مغایر با تعالیم دین اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، روزنامه الوطن چاپ کویت به نقل از ابراهیم الکندری نوشت: ادعای مخالفت مسلمانان صدر اسلام با تخریب اهرام ثلاثه و ابوالهول صحت ندارد زیرا این بت ها در دوران صدر اسلام زیر خاک مدفون بود و در چند قرن گذشته از زیر خاک بیرون آورده شد و همه می دانند که در مصر و دیگر کشورها معبدهای زیادی وجود داشت که مسلمانان آن را تخریب کردند و به تخریب بت ها و هر سنگ و چوبی که نشانه بت داشت ، پرداختند.

این مبلغ کویتی افزود : حتی اگر ثابت شود که عمرو بن العاص هنگام ورود به مصر آثار دوران فرعون را تخریب نکرد ، نباید تصور کرد که اسلام مخالف تخریب آثار باستانی است زیرا پیامبر اسلام (ص) هنگام فتح مکه بت ها را شکست.

الکندری گفت : حضرت ابراهیم (ع) با اینکه یار و یاوری نداشت ولی بت های زمان خود را شکست لذا باید هر گونه بتی حتی اگر عبادت نشود ، تخریب شود.

از سوی دیگر نیروهای امر به معروف و نهی از منکر عربستان به سخنران نمایشگاه کتاب ریاض حمله کردند و مانع سخنرانی وی شدند زیرا سخنران با تخریب آثار باستانی شهر موصل عراق مخالفت کرده بود.

" معجب الزهرانی " استاد دانشگاه ملک سعود، روز گذشته در نمایشگاه کتاب ریاض تخریب آثار باستانی موصل رد محکوم کرد.

نیروهای مرکز امر به معروف و نهی از منکر در توجیه اقدام خود اعلام کردند که آثار باستانی موصل در حکم بت است و باید تخریب شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها