رئیس جمهور مصر: "با نتانیاهو زیاد صحبت می‌کنم"

رئیس جمهور مصر:
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 14:08

رئیس جمهور مصر با تأکید به پایبندی این کشور به پیمان صلح با رژیم صهیونیستی اذعان کرد که با نخست وزیر این رژیم در تماس است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح سیسی" در مصاحبه با روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، با بیان اینکه "نگرانی اسرائیل" از ایران را درک می کند، خواستار اعطای فرصت به "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در مذاکره هسته ای با ایران شد.

سیسی همچنین به پایبندی کشورش به پیمان صلح با رژین صهیونیستی از زمان امضای آن تاکید کرد.

سیسی از جمله نشانه های روابط حسن همجواری میان دولت مصر و رژیم اشغالگر قدس را موافقت این رژیم با استقرار نیروهای مصری در شرق و مرکز شبه جزیره سینا دانست و گفت: این بدان معناست که شک و خصومت از طریق صلح با اسرائیل از بین رفته است و درصورت دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور ، این شک و تردید درباره بقیه کشورهای عربی نیز از بین می رود.

رئیس جمهور مصر در پاسخ به این سوال که آیا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی صحبت می کند،  اظهار داشت: "با نتنیاهو بسیار صحبت می کنم، فقط می خواهم از این طریق به او تاکید کنم که برقراری صلح ، معامله ای تاریخی برای وی و اسرائیل است و ما آماده کمک کردن دراین زمینه هستیم."

وی ضمن دفاع از تصمیم خود برای خرید سلاح از روسیه تأکید کرد، 50 درصد از سلاح های مصر را سلاح های ساخت روسیه تشکیل می دهد.

سیسی با اشاره به وجود " خلأ استراتژیک " در منطقه ، گفت که این وضعیت دربردارنده پیامی به آمریکا مبنی بر لزوم حمایت بیشتر از مصری ها و خواسته های آنان است.

وی بر نیاز مصر به حمایت های بیشتر از طرف آمریکا و تحرک این کشور در زمینه موضوع حقوق بشر تاکید کرد و اظهار داشت که خبرنگار استرالیایی که در شبکه الجزیره قطر فعالیت می کند، آزاد شده است و دو روزنامه نگار دیگری که با محاکمه روبرو هستند، نیز آزاد شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها