انتقال فعال بحرینی به بیمارستان پس از اعتصاب غذا

انتقال فعال بحرینی به بیمارستان پس از اعتصاب غذا
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 21:14

یکی از رهبران معارض بحرینی به دلیل وخامت حالش پس از اعتصاب غذا در زندان، به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خدیجه الموسوی" همسر "عبدالهادی الخواجه" گفت که وی دیروز (چهارشنبه) بعد از وخامت حالش به بیمارستان "القلعه" منتقل شد و امروز پنجشنبه به زندان بازگردانده شده است.
الموسوی صفحه تویتر خود نوشت: عبدالهادی الخواجه از روز دوم مارس در اعتراض به ادامه بازداشتش که بیش از 4 سال به طول انجامید دست به اعتصاب غذا زد، و فقط آب می نوشد.
همسر الخواجه خاطرنشان کرد که هنگام ملاقات با همسرش در روز یکشنبه 15 مارس، با وجود آن که لاغر و نحیف شده بود وضع روحی بسیار خوبی داشت و از امید و آزادی سخن می گفت.
خانم الموسوی افزود: هادی کوچک (نوه الخواجه) را برای نخستین بار به دیدن پدربزرگش بردیم اما الخواجه قادر نبود او را در آغوش بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: دیدن همسرم در این وضعیت و در حال اعتصاب غذای دوباره برایم بسیار دردناک است اما به اون افتخار می کنم زیرا او عاشق آزادی است و با جسم نحیف و روح قدرتمندش خواهد جنگید تا به آزادی برسد و زنجیرهای اسارت را پاره کند و این حکومت بی مایه نمی تواند او را از پای در آورد.
بسیاری از سازمان های حقوق بشری داخلی، منطقه ای و بین المللی هنگام اعلام اعتصاب غذای الخواجه که یکی از 13 سران معارض بحرینی است نسبت به وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کردند.
پیش از آن تلاش سازمان های حقوقی برای تماس با اداره زندان های بحرین به منظور فراهم شدن شرایط پزشکی و بهداشتی مناسب و اعتراض به بازداشت ظالمانه و سوء رفتار با وی در زندان به نتیجه ای نرسیده بود.
این سازمانها در بیانیه مشترکی روز 18 مارس اعلام کردند که الخواجه در حالی دست به اعتصاب غذا زده است که از مشکلات جسمی متعددی رنج می برد که با اعتصاب غذای مجدد وخیم تر خواهند شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها