تلاش برای جلوگیری از حراج تاریخ عراق در اروپا

تلاش برای جلوگیری از حراج تاریخ عراق در اروپا
چهارشنبه 5 فروردين 1394 - 21:14

وزارت گردشگری و میراث فرهنگی عراق از توقف برگزاری جلسات "مزایده" برای فروش آثار تاریخی به غارت رفته این کشور در مناطق مختلف اروپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قیس رشید سرپرست وزارت گردشگری عراق گفت: برخی از آثار تاریخی و باستانی که در موصل به سرقت رفته بود، به تازگی از بازارهای عتیقه فروشی اروپا سر در آورده و همین امر ما را به تلاش برای حفظ این آثار باستانی و جلوگیری از فروش آنها واداشته است.

به گفته این مقام عراقی، وزارت گردشگری و میراث فرهنگی این کشور تاکنون توانسته در نخستین گام، برگزاری این جلسات مزایده را متوقف کند و در ادامه با همکاری سفارت‌خانه‌های عراق در پایتخت‌های اروپایی، برای بازگرداندن این آثار باستانی پرونده تشکیل خواهد داد.

تروریست‌های داعش سیاستی دوگانه را در قبال آثار تاریخی و باستانی عراق در پیش گرفته اند؛ از یک سو برای نمایش‌های تبلیغاتی خود، تصاویر و فیلم‌های تخریب وحشیانه و غیرمتمدنانۀ آثار چند هزار سالۀ تمدن بشری را منتشر می کنند و مجسمه های بزرگ و مشهور را - که چه بسا قاچاق کردن آن به خارج دشوار است- تخریب می کنند؛ و از سوی دیگر، اشیاء کوچک‌تر و کم حجم‌تر را که از لحاظ ارزش تاریخی قابل قیمت‌گذاری نیست، به روش‌های مختلف و برای کسب درآمد هنگفت، به کشورهای غربی می‌برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها