رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، بازداشت شد

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، بازداشت شد
پنج‌شنبه 13 فروردين 1394 - 19:09

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بار دیگر "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یوسف المحافظه نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بازداشت نبیل رجب فعال حقوق بشر بارز این کشور را تایید کرد.

وی در صفحه تویتر خود نوشت: بازداشت نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به علت نوشته هایش درباره شکنجه علیه زندانیان در زندان مرکزی "جو" در شهر منامه در شبکه توییتر صورت گرفت. 

"سمیه رجب" همسر رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد، گروهی از نیروهای امنیتی امروز پس از محاصره منزل آنان، وی را با خود بردند.
وی تأکید کرد که نیروهای امنیتی از ارائه حکم بازداشت خودداری کردند.
سمیه رجب با این حال گفت که دلیل بازداشت نبیل رجب، اظهارات اخیر او در شبکه های اجتماعی است که این امر به معنای آن است که وی دوباره به زندان خواهد افتاد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این مطالبات که همواره به صورت اعتراضات مسالمت آمیز مطرح شده است؛ همواره با حملات سرکوبگرانه رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است؛ تابعیت بحرینی برخی از آنان نیز لغو شده است !  

با وجود همه این اقدامات، جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

پربیننده ترین خبرها