امضای 30 نماینده عراقی برای استیضاح وزیر دفاع

امضای 30 نماینده عراقی برای استیضاح وزیر دفاع
شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 20:05

العالم ـ عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد که طرح استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع کشور به امضای 30 نفر از نمایندگان عراقی رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عالیه نصیف عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی افزود: 30 نماینده از فراکسیون های مختلف سیاسی طرح استیضاح خالد العبیدی درخصوص سوء مدیریت در وزارتخانه و نیز در رابطه با مبارزات نیروهای امنیتی علیه داعش در چندین منطقه در کشور را امضا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این درخواست استیضاح به ریاست پارلمان ارائه خواهد شد تا مورد بررسی قرار گیرد و تاریخ استیضاح وزیر تعیین شودد. در حال حاضر جزییات پرونده هایی که باید العبیدی در خصوص آنها پاسخ دهد، در حال تهیه و آماده سازی هستند.

خالد العبیدی نامزد فراکسیون اتحادیه نیروهای سنی از استان نینوا در شمال کشور است و پیش از پیروزی در انتخابات پارلمانی سال گذشته، سمت مشاور نظامی اثیل النجیفی استاندار نینوا را به عهده داشت.

مطابق اساسنامه پارلمان عراق، هر فراکسیون سیاسی و یا کمیته پارلمانی پس از جمع آوری امضای دستکم 25 نماینده، می تواند برای بررسی موضوعی مشخص و یا  استیضاح یک مسئول دولتی، به ریاست پارلمان درخواست دهد.

در پی اخبار منتشر شده درباره کشته شدن 140 نفر از نیروهای ارتش عراق به دست داعش، نمایندگانی از ائتلاف دولت قانون طی هفته گذشته در اظهارات و بیانیه های خود خالد العبیدی وزیر دفاع را مورد حمله وانتقاد قرار دادند؛ اما وزارت دفاع و نیز حیدرالعبادی نخست وزیر کشور و خود العبیدی روز سه شنبه در جلسه ای این حادثه را تکذیب کرده اما اذعان کردند که حمله داعش منجر به قتل و زخمی و مفقود شدن فقط حدود 40 نظامی شده است.

العبادی در آن زمان برخی طرفهای سیاسی بدون ذکر نام، به تلاش برای شایعه پراکنی به منظور خدشه دار کردن دستاوردهای امنیتی متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها