اعتراض پزشکان یمنی به بمباران بیمارستانها+فیلم

جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 15:10

صنعا(العالم)- پزشکان و کارکنان بخش سلامت، بهداشت و درمان در یمن در اعتراض به حملات آل سعود به مراکز درمانی تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

خبرنگار شبکه خبری العالم در صنعا گزارش داد: پزشکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان در یمن با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در صنعا پایتخت این کشور و برخی دیگر از استان ها، جنایات سعودی ها در حمله به بیمارستان ها و مراکز درمانی را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند، 70 درصد بیمارستان ها از کار افتاده اند و ذخایر دارویی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.
پزشکان و کارکنان بخش سلامت یمن با برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان سازمان ملل در صنعا، بحران اسفناک خدمات بشر دوستانه در یمن را گوشزد و عاملان این جنایت را محکوم کردند.

امه الصبور نجم الدین در این گزارش گفت: 54 بیمارستان و مرکز درمانی به سبب حملات هوایی به یمن خسارت دیده اند. در همین حال گروه "دغدغه ما یمن است" اعلام کرد که 70 درصد از مراکز درمانی قادر به ارایه خدمات درمانی و مداوای زخمی ها به شکل کامل نیستند.
سمیر الحضرمی سخنگوی رسمی گروه "دغدغه ما یمن است" گفت: بیش از 70 درصد بیمارستان ها و مراکز درمانی از کار افتاده اند و دیگر نمی توانند خدمات لازم را ارایه کنند و علاوه بر این نبود فرآورده های نفتی باعث شده است بسیاری از پزشکان و کادر درمانی نتوانند خود را به بیمارستان ها برسانند.
وی افزود: کارکنان بخش بهداشت و درمان یمن با تجمع در صنعا و دیگر استان ها از جهانیان و سازمان های انسانی خواستند حملات به یمن را که باعث وخامت شدید اوضاع درمانی شده است، متوقف کنند.
نبیل ضبعان، سخنگوی رسمی بیمارستان های خصوصی یمن، گفت: ما امروز در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کردیم و همزمان فعالیت های مشابهی نیز در دیگر استان ها انجام می شود. این تجمع در اعتراض به وضعیت بخش درمانی که از آغاز حملات به یمن رو به وخامت گذاشته، برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار العالم، اگر چه اوضاع انسانی در یمن به دلیل حملات هوایی عربستان سعودی به تاسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی و بیمارستان ها روز به روز وخیم تر می شود اما عزم و اراده یمنی ها سست نمی شود و اراده آنها برای پشت سرگذاشتن این بحران همچنان قوی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها