اولین واکنش حماس

ابوزهری : اوباما فریبکار است

ابوزهری : اوباما فریبکار است
جمعه 30 ارديبهشت 1390 - 04:34

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) پس از سخنراني ديروز پنجشنبه "باراک اوباما "رييس جمهوري آمريکا در باره سياست هاي آمريکا در خاورميانه، سخنان وي درباره کشور فلسطين را جانبداري کامل از رژيم اشغالگر اسراييل و فريبکاري دانست

 به گزارش شبکه خبري العالم ، " سامی ابوزهری " سخنگوی حماس ، سخنان اوباما را " بی محتوا" دانست و به " محمود عباس " رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز توصیه کرد که سخنان رییس جمهوری آمریکا را رد کند.

این در حالی است که عباس خواستار تشکیل یک نشست فوق العاده برای بررسی راههای حمایت از تلاش های اوباما شده است.

ابوزهری با بیان اینکه " ملت های منطقه نیازمند درس های اوباما برای دموکراسی نیستند"، خاطرنشان کرد: اوباما که از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت مطلق می کند و حاضر به محکوم کردن اشغالگری اسراییل نیست بیش از هر کس دیگری نیازمند فراگیر درس های دموکراسی است.

وی با تاکید به اینکه " حماس هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت"، تصریح کرد: حماس انتقاد اوباما از آشتی ملی فلسطینی را رد  و آن را نوعی دخالت در امور داخلی فلسطین تلقی می کند.

اوباما گفت که آمریکا خواستار ایجاد کشوری فلسطینی براساس مرزهای سال 1967 است اما این کشور نباید سلاح در اختیار داشته باشد.

وی که این سخنانش با مخالفت شدید " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شده است، افزود: آمریکا اجازه نمی دهد تلاش های یکجانبه طرف فلسطینی در سازمان ملل برای تشکیل کشور مستقل موفق شود و به ثمر نشیند.

اوباما بر التزام آمریکا برای تامین امنیت رژیم اسراییل و حمایت از این رژیم تاکید کرد.

" عزت الرشق " یک عضو دفتر سیاسی حماس نیز سخنان اوباما را ادامه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و نقض حقوق ملت فلسطین ارزیابی کرد.

" صائب عریقات" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که محمود عباس بر تشکیل یک نشست  فوق العاده به منظور بررسی راههای حمایت از تلاش های اوباما در زمینه سازش در خاورمیانه و مشورت با " برادران عرب" تاکید کرده است.

عریقات که در واکنش به سخنان اوباما در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله سخن می گفت، افزود: عباس از تلاش های مستمر اوباما برای از سرگیری مذاکرات تشکیلات خودگردان و اسراییل تا دستیابی به راه حل نهایی در همه زمینه ها در یک سقف زمانی مشخص تقدیر می کند.

 

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها