کابینه نتانیاهو شهرکسازی را در بیت لحم افزایش می دهد+ویدئو

جمعه 1 خرداد 1394 - 09:09

رام الله، العالم ـ نیروهای رژیم اشغالگر اسراییل عملیات حفاری دهها دونم(هر دونم هزار هکتار) از زمینهای کشاورزی فلسطینیان در نزدیکی شهر بیت لحم در کرانه باختری را اغاز کردند تا از این اراضی برای توسعه شهرکسازی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تل آویو پس از جنگ 1967 شهرکسازی را در جاده میان بیت لحم و قدس آغاز کرد، نخستین شهرک صهونیستی نشین به نام کوشت عتصیون در کرانه باختری ایجاد شد و علی رغم گذشت 48 سال از اشغال این مناطق همچنان فعالیتهای شهرکسازی توسط رژیم اشغالگر ادامه دارد.

نیروهای رژیم صهیونیستی عملیات حفاری گسترده دهها دونم(هر دونم هزار هکتار) در نزدیکی شهرک حسان در غرب بیت لحم را آغاز کردند تا شهرک نشین پیترعینید را گسترش دهند همچنین با صدور برخی احکام صاحبان اراضی از آمدن به زمینهای خود منع شدند.

هیثم دراغمه تحلیلگرمسایل راهبردی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: شهرک ها در خاک فلسطین در مناطقی که نفع اقتصادی برای اسراییل دارد، ایجاد می شود از این رو همگان باید بدانند که اسراییلی ها نقشه های راهبردی طولانی مدت برای سوء استفاده از این مناطق دارند.

بسیاری بر این باورند که کابینه جدید نتانیاهو در مرحله بعدی به افزایش شهرکسازی در کرانه باختری روی می آورد تا مذاکره کننده فلسطینی را در هنگام مذاکرات تحت فشار قرار دهد و او را وادار به پذیرش نظرات صهیونیست ها کند.

جهاد حرب نویسنده و تحلیلگر سیاسی اظهار کرد که کابینه نتانیاهو شهرکسازی و یهودی سازی بیشتر قدس را در دستور کار قرار خواهد داد و این همان چیزی است که نتانیاهو در دو روز گذشته در جشنهای "قدس واحد" مطرح کرد. کابینه نتانیاهو تندروترین کابینه در تاریخ رژیم اشغالگر است که نسبت به دیگر کابینه های اسراییل بیشترین تلاش در جهت شهرکسازی مبذول می کند و نیز می کوشد تا بخش بزرگی از کرانه باختری تحت نام مناطق "سی" را جدا کرده به رژیم اشغالگر واگذار کند.

از زمان اشغالگری اسراییل شهرکسازی متوقف نشد اما در زمان کابینه نتانیاهو به نگرانی اصلی سیاستمداران اسراییلی تبدیل می شود.

فارس الصرفندی خبرنگار العالم تصریح کرد که تل آویو در دو مساله از گسترش شهرکسازی سود می برد؛ نخست منابع فلسطینیها و خاک فلسطین را غارت می کند و دیگر آنکه واقعیتهای جدیدی در آینده در این مناطق ایجاد می کند.
22:30- 21/5- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها