تقاضای اعدام برای 2پلیس خاطی سعودی

تقاضای اعدام برای 2پلیس خاطی سعودی
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 11:43

العالم - معاون وزیر امور خارجه ایران درامور کنسولی و پارلمانی گفت : در جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند ، دادستان جده در کیفرخواست خود ، " مجازات اعدام " را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم حسن قشقاوی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح امروز در شعبه هفت دادگاه جنایی جده برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه که آقای زارع سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده نیز حضور داشت کیفرخواست دادستان جده علیه دو متهم قرائت شد.

قشقاوی گفت: این دو پلیس خاطی به خیانت در امانت، انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام دادن عمل شنیع جنایی متهم شدند.

وی اضافه کرد : جلسه بعدی محاکمه این دو پلیس خاطی عربستان به منظور استماع دفاعیات وکیلشان به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

قشقاوی در پایان اظهار داشت: برداشت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده حاکی از جدی بودن طرف سعودی در محاکمه و برخورد قانونی با دو متهم است و دادگاه نیز همکاری خوبی با سرکنسولگری کشورمان در جده داشته است.

اعتراض گسترده وزارت امور خارجه ، مراجع تقلید ، نمایندگان مجلس ، دانشگاهیان و هنرمندان و دست اندرکاران سینما و روزنامه های سراسری و استانی به این رویداد و تقاضای بررسی و مجازات سریع عاملان حادثه بخشی از واکنش ها به حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده درماههای گذشته بوده است.

قشقاوی پیش از این گفته بود " این اقدام شبه‌تجاوز برای دو نفر از هموطنان که به عمره مشرف شده بودند پیش آمد.در هفته دوم تعطیلات سال جدید ، روز هشتم فروردین ماه به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی در فرودگاه جده ، مأموران متخلف مذکور به بهانه مشکوک‌شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر احضار کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه و ابلاغ اعتراض رسمی ،خواستار اشد مجازات برای ماموران عربستانی شد.

همچنین به دلیل تعلل سعودی ها در رسیدگی و پیگیری سریع این حادثه ، ایران اعلام کرد که تا آگاهی از نتیجه اقدام دستگاه قضایی سعودی ها علیه ماموران خطاکار فرودگاه جده، تمامی سفرهای عمره از ایران از بیست و چهارم فروردین امسال تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها