آغاز رسمی همکاری نظامی دو حامی بزرگ تروریسم

آغاز رسمی همکاری نظامی دو حامی بزرگ تروریسم
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 21:36

العالم ـ منابع خبری ترک اعلام کردند که توافقنامه نظامی ترکیه و قطر، از امروز (دوشنبه) و با انتشار در روزنامه رسمی، رسمیت یافته و به مرحله اجرایی وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به موجب توافقنامه "همکاری دولت ترکیه با دولت قطر در زمینه آموزش نظامی و صنایع دفاعی و استقرار نیروهای مسلح ترک در خاک قطر"، راهکاری برای تقویت همکاری دو جانبه در زمینه آموزش نظامی و صنایع دفاعی و رزمایش های نظامی مشترک و استقرار نیروهای دو کشور در خاک یکدیگر در دست تهیه است.

در این توافقنامه آمده است که کشور میزبان به کشور دیگر اجازه استفاده از بندرها و فرودگاه ها و حریم هوایی و استقرار نیروهای نظامی آن کشور در خاک خود را می دهد و این علاوه بر استفاده از تاسیسات و اردوگاه ها و واحد ها و موسسات و تاسیسات نظامی است.

دو طرف در زمینه واحدها و موسسات نظامی با یکدیگر همکاری دارند و به برخی ناظران برای مشارکت در مانورهای مشترک، دعوتنامه ارسال می کنند و این علاوه بر تبادل اطلاعات در زمینه بهبود و افزایش برگزاری رزمایش ها و تمرین های دو جانبه است؛ همچنین دو کشور در زمینه صنایع دفاعی و مبارزه با تروریسم نیز همکاری می کنند.

گفتنی است که ترکیه و قطر توافقنامه مذکور را در آنکارا در 19 دسامبر 2014 امضا کردند.

ترکیه و قطر در کنار عربستان از حامیان اصلی گروهک های تروریستی در منطقه می باشند؛ قطر و عربستان حمایت های مالی و سیاسی تروریست ها را به عهده دارند و ترکیه نیز پشتیبانی، آموزش و ترانزیت تروریست ها را به کشورهای سوریه و عراق انجام می دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها