عمليات ويژه سوريه عليه تروريست ها در ريف حماه

عمليات ويژه سوريه عليه تروريست ها در ريف حماه
پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 - 15:08

خبرنگار شبكه خبري العالم در سوريه گزارش کرد: ارتش سوریه در دشت الغاب در ريف حماه با اجرای عملیات ویژه به درگيري با گروههاي مسلح در سطحي وسيع تا منطقه جسر الشغور مبادرت و تلفات سنگيني به گروههاي مسلح وارد كرد.

خبرنگار شبكه خبري العالم افزود: ارتش سوريه در حال ادامه عمليات نظامي در ريف شمالي حماه و مقابله با تحرکات عناصر مسلح براي نفوذ به سمت روستاهاي دشني سهل الغالب است. همزمان واحدهاي پشتيباني ارتش وارد عمل شده و عملیات ويران كردن برخي مقرهاي عناصر مسلح در محور قلعه المضيق و باب الطاقه و اطراف شهرك الفريكه تا وروديهاي جسر الشغور در ريف ادلب را اجرا کردند تا حلقه تحرکات گروه هاي مسلح در اين محورها را تنگ تر كنند.

يك منبع نظامي در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: درگيري از نواحي كفر زيتا و كرنال در منطقه جبل الزاويه تا منطقه جسر الشغور در جريان است. محورعناصر مسلح از قلعه المضيق و باب الطاقه امتداد مي يابد. هسته هاي خفته عناصر مسلح در روستاهاي دشت الغاب هستند اما ما بر آنها مسلط هستيم، از قلعه المضيق گرفته تا كفر مبوده و كفرزيتا و منطقه شرقي را در کنترل داریم.

ماهيت جغرافيايي ميدان نبرد در ريف حماه و امتداد آن در ريف ادلب باعث شده است كه ارتش سوريه تاكتيك ويژه اي را در دستور كار خود قرار دهد تا در مرحله بعدي بتواند عمليات نظامي خود به سمت ريف ادلب و شهر جسر الشغور را آغاز كند.

يك منبع نظامي ديگر به خبرنگار العالم گفت: شماري از مردم از ناحيه منطقه الغاب نگران هستند زيرا عناصر تروريست با رسانه هاي خود در حال تبلیغات و ایجاد هراس هستند و مدعي مي شوند كه بر دو ناحيه هليعا وهكلا مسلط خواهند شد اما با اين حال مردم به ارتش دلگرم هستند.

وي افزود: آنها تلاش كردند كه پيشروي كنند اما ما جلوي آنها را گرفته و تلفات زيادي به آنان وارد كرديم و مجبور به فرار شدند.

به گفته منابع ميداني، عمليات نظامي در ريف حماه همزمان با تداوم هدف قرار دادن خطوط پشتيباني گروه هاي مسلح در ريف جنوبي ادلب و مسيرهاي پشتيباني آنها از سمت تركيه، اجرا مي شود.

اين منابع نظامي تاكيد كردند كه عمليات نظامي در ريف حماه تا بيرون راندن کامل گروه هاي مسلح ادامه خواهد يافت.
MIKH-18-09:51

پربیننده ترین خبرها