مذاکرات انصارالله و جنوبی‌ها با میانجیگری عمان

مذاکرات انصارالله و جنوبی‌ها با میانجیگری عمان
چهارشنبه 3 تير 1394 - 18:52

العالم - دولت عمان در حال میانجی‌گری میان سران جنبش انصار الله یمن با شماری از سران جنوب در راستای دستیابی به آتش‌بس انسانی در جنوب یمن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع یمنی اعلام کردند که انتقال سران جنوب یمن از عربستان به مسقط نیز به این دلیل است که تصمیم گیری درباره یمن، دیگر در ریاض انجام نمی شود.

این منابع افزودند: در میان رهبران مزبور که در مسقط حضور دارند، نام حیدر ابوبکر العطاس نخست وزیر سابق و احمد بن فرید و سعید الحریری به چشم می خورد.

 "علی سالم البیض" آخرین رئیس جمهور یمن جنوبی قبل از اتحاد دو یمن نیز که در عمان حضور داشت، قرار است پس از سفر به آلمان بار دیگر به این کشور بازگردد.

از سوی دیگر، سرگئی دلگف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با اظهار نگرانی کشورش درباره اوضاع انسانی رو به وخامت یمن اعلام کرد: مسکو از یک سو همه تلاش خود را برای رساندن کمک های انسانی به آسیب دیدگان یمنی به کار می گیرد و از سوی دیگر، در تلاش برای به نتیجه رساندن گفتگوهای داخلی یمن و دستیابی به راه حل مسالمت آمیزی در این کشور است.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) به همراه آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه مردم و انقلابیون یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از چهار هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها