بیانیه سازمانهای حقوقی درباره حکم شیخ سلمان

بیانیه سازمانهای حقوقی درباره حکم شیخ سلمان
جمعه 5 تير 1394 - 08:40

العالم - سازمانهای حقوق بشری حکم صادره علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را سیاسی توصیف کرده و تاکید کردند که درسایه صدور چنین حکمی نمی توان اصلاحات صادقانه ای را در کشور متصور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه جهانی دفاع از آزادی بیان (ifex) ، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD)، سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر دربحرین (ADHRB) و مرکز حقوق بشر بحرین نیز حکم چهار سال زندان شیخ علی سلمان براساس اتهام های سیاسی را به شدت محکوم کردند.

حسین عبدالله مدیر اجرایی سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین گفت: محکوم کردن شیخ علی سلمان یک گام بزرگ دیگر به عقب در زمینه اصلاحات دموکراتیک است.

این سازمانها تاکید کردند: بازداشت و صدور حکم علیه شیخ سلمان مغایر با تعهدات بین المللی است. این اقدام انتقام جویی از دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و فعالیت های سیاسی مسالمت آمیز وی به عنوان رهبر بزرگترین حزب مخالف در بحرین است. ما از این اقدام علیه مبارزان راه آزادی بسیار نگران هستیم و این امر را نشانه ای برای سرکوب بیشتر علیه مخالفان می دانیم.

این سازمانها خواهان توقف اجرای حکم علیه شیخ علی سلمان، آزادی فوری و بی قید و شرط وی و توقف اقدامات علیه سایر فعالان سیاسی در بحرین به همراه تضمین آزادی بیان و توانایی جمعیت های سیاسی و فعالان برای کار دریک فضای برخوردار از امنیت بدون نگرانی از انتقام جویی آنها شدند.

دستگاه قضايی بحرين روز ( سه شنبه ) بیست و ششم خرداد ماه حکم چهار سال زندان را برای شيخ علی سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اين کشور صادر کرد.

نظام بحرين شيخ علی سلمان روحانی 50 ساله و دبير کل جمعيت الوفاق را از ديماه سال گذشته بازداشت و به دادستانی کل منتقل کرد.

از آن زمان جلسات محاکمه و صدورحکم عليه شيخ سلمان چندين بار به تعويق افتاده و رژيم به صورت غير قانونی به بازداشت وی ادامه داده است.

« تبليغ برای تغيير نظام حکومتی بحرين با استفاده از تهديد»٬« اهانت به نظام بحرين»٬« تحريک آشکار به عدم پذيرش قوانين» و « تحريک عليه آل خليفه » از جمله اتهام های واهی و کينه توزانه رژيم بحرين عليه شيخ سلمان است.

مردم بحرين طی چند ماه گذشته همه روزه درتظاهرات و تجمع های مختلف خواستار آزادی شيخ سلمان شده اند که اين اعتراض ها به نوبه خود با سرکوب و دستگيری مخالفان رژيم بحرين مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها