عبادی: بیشتر بندهای توافق سیاسی را اجرا کرده‌ایم

عبادی: بیشتر بندهای توافق سیاسی را اجرا کرده‌ایم
چهارشنبه 10 تير 1394 - 22:14

حیدر عبادی نخست وزیر عراق، امروز چهارشنبه با تأکید بر پایبندی کابینه‌اش به توافق سیاسی اظهار داشت: دولت، اکثر بندهای این پیمان را در زمان مشخص اجرا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با "یان کوبیچ" رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل و "استیوارت جانز" سفیر امریکا و "فرانک بیکر" سفیر انگلیس در بغداد، درباره تحکیم آشتی ملی، برنامه کابینه، قانون گارد ملی و بهبود روابط با منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حیدر عبادی در این دیدار بر پایبندی کابینه خود به برنامه کاری اعلام شده و اصلاحات موجود در آن تاکید کرد و گفت: بیشتر بندهای توافق در زمان مشخص شده اجرا گردیده است.

در بیانیه دفتر عبادی همچنین آمده است: در این جلسه تلاش های دولت برای انجام اصلاحات و وضعیت امنیتی، سیاسی و دستاوردها در زمینه مبارزه با گروهک داعش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عبادی در این دیدار تأکید کرد: با وجود چالش های فراوانی که بر سر راه ما قرار دارد اما برای امنیت و ثبات در کشور تلاش می کنیم.

سفرای مذکور نیز در این دیدار از تلاش های دولت عراق در زمینه تقویت مصالحه ملی و اجرای برنامه دولت و اصلاحات در زمینه های مختلف قدردانی کردند.

نخست وزیر عراق در اظهار نظرهای پیشین نیز بر پایبندی به برنامه کابینه کنونی عراق در زمان تشکیل آن، تأکید کرده و از کلیه گروههای سیاسی عراق خواسته بود به این برنامه وفادار باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها