ترکیه جولانگاه بعدی داعش است؟+ویدیو

جمعه 2 مرداد 1394 - 13:16

آنکارا (العالم) – در کنار بحران های امنیتی که ترکیه این روزها شاهد آن است بسیاری از مردم نگران هستند که کشورشان به جولانگاه جدید تروریست ها تبدیل شود از این رو از دولت می خواهند سیاست خارجی خود را تغییر داده و در مسایل سوریه دخالت نکند.

به گزارش خبرنگار العالم تروریسم به داخل خاک ترکیه رسیده و پس از کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی به دست حزب کارگر کردستان (پ ک ک)، احتمالات بسیاری پیش روی این پدیده قرار دارد.

به اعتقاد ناظران اوضاع به سوی بی ثباتی پیش می رود و مذاکرات صلح میان دولت و پ ک ک ممکن است به طور کلی تحت تاثیر قرار گیرد.

" مکرمین بارود" عضو حزب ملل دموکراتیک در گفت و گو با شبکه العالم گفت: سازش با کردها تا کنون دهها هزار قربانی داشته و هیچکس نمی تواند سرنوشت این فرایند را مشخص کند از این رو دولت ترکیه باید لحن خود را با کردها تغییر دهد و از تروریست نامیدن آنها دست بردارد. دولت همواره کردها را به چشم تروریست هایی مانند داعش نگریسته است.

شاخص ها نشان می دهد که بعضی طرف ها مایلند اوضاع ترکیه را متزلزل کنند و مردم نیز از این که تروریسم در کشورشان گسترده تر شده و عملیات تروریستی به عمق شهرهایشان نفوذ کند نگرانند.

یک شهروند ترک به خبرنگار العالم گفت: بازگشت دوباره ی تروریسم به ترکیه شاخص روشنی برای اشتباه بودن سیاست خارجی دولت و روابط نامناسب با همسایگان است که باید به سرعت تغییر کند.

شهروند دیگری هم یادآور شد: عملیات تروریستی اخیر نشان می دهد که ترکیه وارد مرحله بی ثباتی شده ولی ما خواستار امنیت و ثبات هستیم و نمی خواهیم سوریه ی دوم باشیم.

سومین شهروند نیز به خبرنگار العالم گفت: دولت مسوول عملیات تروریستی است. سیاستش در برابر سوریه کاملا اشتباه و ثمره آن آوردن تروریسم برای ما بود.

سوال اینجاست که آیا حوادث اخیر، ترکیه را به تجدیدنظر در سیاست خارجی اش که معارضان همواره خواستار تغییر آن بوده اند سوق خواهد داد و آیا این کشور دست از حمایت تروریست ها برخواهد داشت یا خیر.

ناظران تاکید دارند که اوضاع ترکیه به سوی بی ثباتی در داخل پیش می رود و این کشور نمی تواند از خطر تروریسمی که خود از آن حمایت کرده برکنار باشد.

پربیننده ترین خبرها