محاصره غزه و عروس بدون داماد

محاصره غزه و عروس بدون داماد
سه شنبه 10 شهريور 1394 - 14:20

العالم - در یکی از سالن های جشن عروسی شهر غزه، عروس با لباس سفید درحالی که شاخه های گل وی را احاطه کرده بود، به تنهایی و بدون حضور داماد روی صندلی نشست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "سلوی رزق" با لباس سفید به تنهایی روی صندلی نشست؛ بدون اینکه داماد که مقیم قطر است، در کنارش باشد.

همه چیز به طور ایده آل برای برگزاری جشن ازدواج آغاز شد و نورافشانی ها صورت گرفت اما بسته بودن مکرر گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه با مصر، سلوی 24 ساله را از این که شریک زندگی اش در مراسم ازدواج در کنارش باشد، محروم کرد.

بعد از اینکه یکسال پیش، خالد پسر عموی 29 ساله سلوی از وی خواستگاری کرد، خانواده دختر مجبورشدند بعد از برگزاری عقد در دادگاه شرقی در غزه به طور نیابتی، جشن ازدواج را بدون حضور داماد برگزار کنند.

سمیره 49 ساله مادر عروس می گوید: از این وضع ازدواج دخترش، احساس اندوه می کند اما انتظار کشیدن طولانی و مقدور نبودن شرایط برای رسیدن داماد به غزه باعث شد که خانواده این تصمیم را بگیرد.

وی افزود: خواستگار دخترم بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشکده مهندسی، نزد بستگانش در قطر رفت و برای مراسم عقد منتظر آمدنش شدیم؛ اما بسته بودن مکرر گذرگاه رفح مانع از این کار شد. دامادم آنجا است و دخترم به محض باز شدن گذرگاه به آنجا سفر خواهد کرد.

در داخل سالن، خانواده رزق تلویزیون بزرگی نصب کرده اند و میهمانان از طریق آن تصاویر داماد را مشاهده کردند. عروس از برنامه اسکایب برای اینکه خالد لحظات جشن را ببیند، استفاده کرد.

مسوولان مصری به طور تقریبا کامل گذرگاه رفح را از ژوئیه سال 2013 میلادی بسته اند و فقط برای برخی موارد انسانی (انتقال بیماران) آن را باز می کنند.

پربیننده ترین خبرها