صندوق ذخیره نجات بخش کشورهای خلیج فارس

صندوق ذخیره نجات بخش کشورهای خلیج فارس
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 15:03

العالم - کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای تامین کسر بودجه خود به صندوق های ذخیره ارزی روی آورده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، ریاض ملیتی رییس اجرایی شرکت "کاپیتال ارقام" گفت: کاهش قیمت نفت در مدت گذشته چالش های بزرگی فراروی اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار داده است.
ملیتی به عنوان رییس اجرای شرکت کاپیتال ارقام برجسته موسسه میانجی مالی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پیش بینی کرد اکثر کشورهای خلیج فارس در آینده نزدیک در بودجه عمومی و محاسبات جاری خود دچار رکود شوند.
ملیتی که در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی در ابوظبی سخن می گفت، افزود: کاهش نفت طی چند هفته گذشته تا اندازه ای بر بازار سهام در منطقه تاثیر منفی داشته است و باعث شد تا بازار بورس دچار نوسان شود و این نوسان گاهی شدید بوده است.
وی ادامه داد: علی رغم همه اینها ما تصور نمی کنیم که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای تغییر سیاست های مالی کشورهایشان از خود عجله نشان دهند و به سبک کشورهای دارای اقتصاد متکی بر نفت ارزش ارز خود را کاهش داده و یا تا اندازه زیادی از هزینه های دولتی خواهند کاست.
صندوق جهانی پول در ژوئن پس از مشورتهای سالانه خود با امارات پیش بینی کرد امارات به دلیل کاهش درآمد نفت برای اولین بار پس از سال 2009 دچار کسر بودجه شود. عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان نیز پیش بینی می کند که با کسر بودجه ای به میزان 145 میلیارد ریال سعودی معادل 38.65 میليارد دلار مواجه شود.
ملیتی گفت: کشورهای یاد شده می توانند با برداشت جزئی از صندوق ذخیره ارزی خویش کسر بودجه خود را تامین کنند.

پربیننده ترین خبرها