به دنبال سقوط هواپیمای مسافری روسی در منطقه سینا؛

خروج گردشگران انگلیسی از مصر آغاز شد

خروج گردشگران انگلیسی از مصر آغاز شد
شنبه 16 آبان 1394 - 10:04

العالم- به دنبال سقوط هواپیمای مسافری روسیه درمنطقه سینا که گفته می شود دلیل سقوط ، بمب گذاری درهواپیما و اقدامی تروریستی بوده است، انگلیس خروج گردشگران خود از مصر را آغاز کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جان کاسِن سفیر انگلیس در قاهره روز جمعه اعلام کرد که دو هواپیمای انگلیسی اتباع این کشور را از شرم الشیخ خارج خواهد کرد ولی وسایل شخصی آنان چند هفته در مصر خواهد ماند.
سایت خبری روسیا الیوم به نقل از کاسن گزارش کرد: انتقال هوایی اولین گروه از گردشگران انگلیسی از شرم الشیخ آغاز شده است و انتقال سایر گردشگران از این شهر سیاحتی به زودی شروع می شود.
کاسن در جمع خبرنگاران گفت: ما به تلاش خود برای بازگرداندن همه گردشگران انگلیسی به کشور ادامه می دهیم.
گردشگران انگلیسی هیچ وسیله شخصی را بجز کیف دستی نمی توانند با خود به کشورشان ببرند.
پاتریک مک لوگلین وزیر حمل و نقل انگلیس در کنفرانسی خبری خاطرنشان کرد، منع گردشگران انگلیسی از بردن وسایل شخصی خود به کشورشان برای تضمین امنیت آنان است.
انگلیس به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری 321 روسیه در شبه جزیره سینا در روز 9 آبان، 31 اکتبر، و کشته شدن همه 224 مسافر و خدمه آن، تصمیم گرفت گردشگران خود را از مصر خارج کند. تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما همچنان ادامه دارد و در این بین مقامات انگلیسی روز چهارشنبه هفته گذشته از "احتمال قوی" انفجار بمب در هواپیمای روسی خبر دادند.
دولت لندن همه پروازها به مقصد شرم الشیخ و از مصر به مقصد انگلیس را به حال تعلیق درآورده است.

به دنبال سقوط این هواپیمای مسافر بری روسیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور پروازها به مقصد مصر را تعلیق کرد همچنین شرکت های هواپیمایی آلمان، انگلستان، ایرلند، ترکیه و برخی دیگر از کشورها پروازهای خود را به شرم الشیخ که مرکز اصلی گردشگری مصر می باشد، به حال تعلیق درآورده اند.

کارشناسان در خصوص خطرات جدی تهدید کننده صنعت گردشگری مصر که 12 درصد کل درآمد ناخالص ملی آن و 15 درصد منابع ارزی این کشور را تشکیل می دهد، هشدار داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها