پیروزی‌های تازه ارتش یمن در برابر مزدوران سعودی

پیروزی‌های تازه ارتش یمن در برابر مزدوران سعودی
شنبه 16 آبان 1394 - 15:19

العالم - نیروهای مشترک یمنی، رشته کوه های پادگان العمری تا فرمانداری ذباب در تعز را از مزدوران سعودی پاکسازی کرده و شماری از آنان را کشتند و شهر دمت در شمال استان ضالع در جنوب یمن را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که عربستان سعودی، در تلاش است کنفرانس ژنو را که برای متوقف کردن تجاوزات این کشور به یمن و برچیدن محاصره از شهرهای یمنی برگزار می گردد، به شکست بکشاند، اوضاع میدانی رویکردی دیگر دارد.

در شهر تعز، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، در پاتکی موفقیت آمیز، یورش گروه های مسلح را که با پشتیبانی متجاوزان سعودی صورت گرفت، از همه جبهه ها و محورها خنثی کردند.

از سوی دیگر، با وجود تجهیزات متعدد نظامی در شهرهای جنوبی و پشتیبانی هوایی بر فراز منطقه الضباب، صبر و جبهه وسط المدینه، نیروهای ارتش توانستند گروه های مسلح را شکست دهند و منطقه ذباب و پادگان العمری و اردوگان تیپ 117 را آزاد کنند.

یک مسئول میدانی یمنی در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: تیپ 117 در منطقه ذباب را تحت کنترل خود در آوردیم و پیشروی به سمت منطقه المضاربه در استان لحج همچنان ادامه دارد.

در این میان، نیروهای ارتش یمن، جلوی پیشروی گروه های مسلح در جبهه الضباب را گرفتند و حلقۀ محاصره نظامی منطقه المسراخ واقع در پشت جبهه گذرگاه جنوبی شهر الضباب را تنگ تر کردند. این منطقه در حال حاضر، عرصه درگیری های شدیدی است که عناصر مسلح را به عقب نشینی واداشته و به قطع شدن راه های امدادرسانی به این عناصر منجر شده است.

یکی از سربازان یمنی به خبرنگار شبکه العالم گفت: آن ها با تمام تجهیزاتی که داشتند، در گذشته شکسته خورده و در آینده نیز شکست خواهند خورد و به خواست خدا ما با ملت یمن و تمام امت عربی پیمان می بندیم که همچنان از عزت و کرامت این سرزمین دفاع خواهیم کرد.

26

پربیننده ترین خبرها